[Epitesz-barkacs] hajopadlo kezelese

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
2007. Már. 1., Cs, 09:05:12 CET

Bamer Balazs wrote:

> Érdekes kísérlet lenne. Én beépített szerkezetből, de még bútorból sem
> "vonnám ki" a gyantát a színtartás kedvéért, mert nagyon jó
> természetes védelmet ad a fának. Mesterséges anyagok nem biztos, hogy
> olyan jól bejutnak a helyére, mint az ott termett gyanta.

Szia Balázs!

Hát valamit valamiért, nem? De lehet az is, hogy ha netán beválna a
kísérlet, és kiderülne, hogy valóban a gyanta színeződik el, ez csak egy
infó. Innentől nem biztos, hogy az egész fából kéne kioldani a gyantát,
elég lenne csak a felület közeléből, aztán ott telíteni valami jófajta
másmilyen anyaggal. Azért ma már igen sokmindent tudó anyagok vannak,
biztos olyan is van, ami sok szempontból messze felülmúlja a
fenyőgyantáét. Vedd figyelembe, hogy a fenyőgyanta nem a halott fa
tartósítására találtatott ki a természetben, hanem az élő fa fontos
anyaga. Ha már nem él, csak a vázra van szükség, akkor lehet trükközni.
Pl az elpusztult élőlények tartósítására :-) szintén találtak anyagokat,
egész sikeresen lehet az eredeti közeli állapotokat megtartani velük,
amik persze összeegyeztethetetlenek az adott egyed életével.