[Epitesz-barkacs] hajopadlo kezelese

Bamer Balazs bamer at db.bme.hu
2007. Már. 1., Cs, 09:24:52 CET

Szervusz HJózsi!

> biztos olyan is van, ami sok szempontból messze felülmúlja a
> fenyőgyantáét. Vedd figyelembe, hogy a fenyőgyanta nem a halott fa
> tartósítására találtatott ki a természetben, hanem az élő fa fontos
> anyaga. Ha már nem él, csak a vázra van szükség, akkor lehet trükközni.

Értem, mire gondolsz. Ezzel úgy vagyok, hogy ha asztalos vagy ács lennék,
biztosan kipróbálnám az udvar sarkában, mert ha pár tíz év múlva kiderül,
hogy jó, termék lehet belőle. Érdekel is az eredmény, ha kipróbálod. Saját
célra viszont semmiképpen sem használnám, mert a "természetes" fa
viselkedése jól ismert, ennek meg nem jósolható. Talán valami kevésbé
értékes szekrényre kipróbálnám, hajópadlóra semmiképpen.

Eszembe jutott, hol lehet érdekes: furnérgyártás. Lapos kádakban gyorsan
ki lehetne áztatni a vékony lapokat, hatékonyan telíthető, és mégsem
szerkezeti fa (-: amúgy vastagabb anyagra lehet, hogy túl drága lenne,
mert sokat és sok löttyben kéne áznia.

 							szia: Balázs