[Epitesz-barkacs] hajopadlo kezelese

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
2007. Már. 1., Cs, 16:07:32 CET

> Itt nem az ártalmasságra gondoltam. Teljesen új anyag a fene tudja
> mennyire kötődne a fához, mennyire lenne ez időtálló. Itt szerintem

Mindenesetre az eredeti anyag nem időtálló, legalábbis a jelen témát
illetően, ugyanis nem tartja a színét. :-)

> mondjuk nyárfára kented volna, amiben nem is volt.

Annak is van valamije, max nem gyantának hívják feltétlenül. Az az anyag
jön ki belőle, amikor megsérül. Ilyesmije szerintem minden fának van,
ezzel kezdi a gyógyulást.

> Ezért írtam, hogy én is kipróbálnám, csak nem beépítve. (vagy igen,
> ha sok pénzem van, mert szükség esetén két nap alatt kicseréltetem)

Mert mitől tartasz? Nem jön be, azaz elszíneződik? Vagy elporlad? :-)
Közben a cipőd belsejében nem is tudod, miféle anyagok vannak, meg a
ruhádban, meg nyomkodod a billentyűt kézzel... a padlón meg jószerivel
cipőben vagy papucsban járkálnál. (Hajópadlón nem célszerű
mezitlábatlankodni, mert szálka mén a tappancsba.)

> A műanyagnak megvan a maga nagyon fontos szerepe sok helyen, de attól
> még adott körülmények között veszélyt hordozhat. Valami oka van az
> utóbbi évtizedekben elharapódzó allergiának (nem csak parlagfűre,

Hát roppant valószínűtlen, hogy a műanyagok miatt van. Sokkal inkább
egyfajta városias életmód miatt, meg az immunrendszer kifejlődésénél van
valami gáz. Pl az életmód miatt nem azok a hatások érik a csemetét, ami
kéne, hogy érje ahhoz, hogy nem legyen neki problémás a természet
anyagaival való későbbi találkozás. Vannak nők, akik sterilezik az
evőeszközöket, mielőtt a megetetné a csecsemőt. :-)

> mesterséges festékeknek is része lehet
> a táplálkozáson és "civilizált életmódon" kívül.

Mármint az ételfestékeknek? Mert minden olyan műanyag, ami nem jelenik
meg sem a levegőben, sem a vízben, nem szívódik fel a bőrön át, meg
sehogy nem jut be a szervezetbe, annak nem lehet ilyen hatása.

Különben én furán nézek minden olyan véleményre, amikben emberek az
irtózatosan sokféle anyagot aszerint csoportosítják, hogy műanyag vagy
természetes anyag ahelyett, hogy a maga konkrétságában mondana róla
ítéletet, ha van elég infója. Ha mesterségesen hozom össze a hidrogént
az oxigénnel, az műanyag lesz (műanyag víz). Miben különbözik a
természetes víztől az ilyen molekula?

Odáig még nem jutottunk, hogy az atomszerkezetet tudnánk lényegesen
megváltoztatni úgy, hogy ugyanazokból az alkotórészekből (minőség,
darabszám) tök más atomot rakjunk össze, ami eddig sosem volt. Hátmég,
ha csak kémiai módszerekkel matatunk, tehát nem is foglalkozunk az
atomszerkezetekkel! Legföljebb az történhet, hogy olyan molekulát
csinálnak, amiben szimmetriaeltérések vannak, tehát mondjuk jobbos
helyett balos c-vitamin vagy bármi (és ennek több variációja is
lehetséges biztos), ami kémiailag azonos, élettanilag nem. De ehhez már
értenek.