[Epitesz-barkacs] hajopadlo kezelese

Bamer Balazs bamer at db.bme.hu
2007. Már. 2., P, 09:13:35 CET

Szervusz HJózsi!

> Mert mitől tartasz? Nem jön be, azaz elszíneződik? Vagy elporlad? :-)
> Közben a cipőd belsejében nem is tudod, miféle anyagok vannak, meg a

Én nem szívesen építenék be olyan szerkezetet, amiről adott körülmények
között nincs tapasztalat a tartósságra. A fene tudja, hogyan támadják meg
a kártevők, ha pedig azok nem, mert annyira mérgező, a gyerek se
nyalogassa, ha lesz. Pl. Xiladekort sem kennék ablakra sem, mert ha nem
ajánlják kaptárakba és takarmánytárolókba, akkor lakásba sem biztos, hogy
olyan jó ötlet.

> valami gáz. Pl az életmód miatt nem azok a hatások érik a csemetét, ami
> kéne, hogy érje ahhoz, hogy nem legyen neki problémás a természet
> anyagaival való későbbi találkozás. Vannak nők, akik sterilezik az

Ez biztosan benne van. Ugyanakkor szerintem a műanyagok is, mint ahogy
a nagyvárosi levegő is. Utóbbiról kimutatták gyerekeken, hogy a
szennyezettség növelésével nő az allergia és asztma aránya. Nem hiszem,
hogy a műgyantában levő formaldehid vagy más műanyagokból kijövő
mindenféle lágyítók teljesen közömbösek. Nem tudtunk még alkalmazkodni
hozzájuk. Itt a listán írta valaki, hogy egyszer nyáron beszállt az új
autójába, és rosszul lett a tömény "műanyagszagtól". Lehet persze, hogy a
meleg is rátett egy lapáttal, de ő ezt írta. Az is lehet, hogy ha a
kocsiban a sok műanyag helyett mondjuk egy mázsa bodzavirág lett volna,
attól is rosszul lesz, de ez ma azért kevésbé "életszerű" helyzet.

Persze nem tudom, hogy milyen mértékben felelős ez vagy az az allergiáért,
de ha könnyen el tudom kerülni az adott tényezőt, akkor el fogom. Nekem
persze már mindegy, meg ha hajlamom van rá, az öröklődhet, de talán
kevésbé jön elő a gyerekben, ha kevesebb a kockázati tényező.

> Különben én furán nézek minden olyan véleményre, amikben emberek az
> irtózatosan sokféle anyagot aszerint csoportosítják, hogy műanyag vagy
> természetes anyag ahelyett, hogy a maga konkrétságában mondana róla

Mi is használunk számítógépet, műanyag tálakat, tollat, esőkabátot stb.
Ám egyszerűen nem szeretem, hogy ha bemegyek egy új irodába (de biztosan
van ilyen lakás is), szöget lehet verni az oldószerszagba, ami a
bútorokból és a padlószőnyegből jön. Régi melóhelyemen kifestették a
szobámat, és hónapokig büdös volt miatta. Ha meszelnének, csak addig lenne
"friss" szaga, amíg meg nem szárad. Tudom, lejön a falról, de én nem ott
vakarom a hátam (-: Ruhákban is jobban szeretem azt, amibe nem izzadok
bele, illetve be tudja szívni az izzadságot.

 							szia: Balázs