[Epitesz-barkacs] epitesi naplo

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
2007. Május. 15., K, 09:58:19 CEST

vajk fekete wrote:
> jol ertem, hogy el kell vagni a gerendat?
>
> de ezek feszitett vasbeton gerendak nem? Ha elvagod nem lesz feszitve
> benne a vas. statikus erre mit mondott?
>
> ha az alatamasztas, leeso darab megfogasa, leeresztese meg van oldva,
> akkor azert nem olyan nagy tortenet elvagni egy akarmilyen gerendat
> sem. Inkabb a logisztika a problemas. valoszinuleg mezei utvefuroval
> szetfurkalas utan a sajat sulyatol megroppanna, es el lehetne
> flexelni a vasakat.

Egyik ismerősöm pont ezt csinálta. Pontosabban vésőgéppel gyalázta szét
a gerendát vasig, hogy elflexelhesse. De azok sima E gerendák voltak, és
csak feljárót kellett csinálnia. Na de itt azért mackósabb a feladat, és
mintha nem is ilyen gerendafödémről lenne szó.

Azért, ha a statikus megmondta, hol mit hogy kell alátámasztani, az
eltávolítandók aprómunkával, vésőgéppel, flex-szel, fúróval,
gyémánttárcsával... is eltávolíthatók, feldarabolhatók, akármilyen is a
szerkezet. Ha van kitöltőanyag, először azt kéne eltávolítani. Bár ma
már a modern, nagygépi eljárások a divatosak, és van is benne valami,
mert az idő pénz, de én lehet, hogy 350+fa áráért inkább elszöszölnék a
kézi meg kisgépes módszerekkel. (Ami nem is jelent feltétlen olyan
nagyon kicsi gépeket.)