[Epitesz-barkacs] szivattyu kerdes

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
2007. Május. 15., K, 09:51:31 CEST

vajk fekete wrote:

> Ez tenyleg bronz, a B betu miatt asszem. Ez egy nagyon kis
> teljesitmenyu darab, arra szantak hogy a kor alaku melegvizcsoben
> forgassa a vizet hogy ne huljon ki. Azert biztato.

Igen, pontosan erre való. :) Ezt a működést megvalósító szivattyút
hívják cirkulációsnak, jóllehet a fűtésre való is cirkuláltat.

> Majd szamolok, de nekem valoszinuleg kicsi. Nekem arra kell, hogy a
> kombi kazanon (atfolyos vizmelegito) atforgassa a melegviztarolo
> tartalmat. Ott kellene tudjon ugy 10-15l/percet.

Egészen biztos kicsi lesz, mert ha jól értem, ez arra kell, hogy a
tartályban felmelegedjen a víz. Ha gázról megy, be kell tudja röffenteni
a tizen-huszon kW-os gázlángot. Pici szivattyú csak akkor lenne
megfelelő, ha a hideg vízből kéne helyből mondjuk 80 fokos vizet
csinálni, de nekem gyanús, hogy itt nem erről van szó.