[Epitesz-barkacs] Szivattyú

Kálmán Miklós MKalman at MOL.hu
2007. Május. 15., K, 17:54:11 CEST

> esetben 30
> futese... pont
> A jol hoszigetelt epuleteknel ez az egyik nagy gond. Nekem pl. a
> futesre -15 fokon kell majd kb. 6kW. A  budapesti futesi szezon
> atlag +4 fok, itt a fele se kell ennek. A vizmelegiteshez viszont
> kell a huszegynehany kW. Az atlagos keszulelek langmodulacioja
> 1:3-4. Ezzel elollt az az uzemallapot, amikor akar percenkent is
> kepes ki/be kapcsolgatni a kazan, mert a rendszer nem tudja
> elszallitani a hocserelorol azt a hot, ami termelodik.
> Ritka (es draga) az a futoberendezes, ami nagyobb aranyu
> [...]

Ez a kapcsolgatos uzemallapot nalam bizony elo is all (SD Thema Classic vs. 58nm gyengen hoszigetelt lakas..), illetve allt amig nem szereztem be egy okos ontanulo szobatermosztatot. Szerintem nem feltetlenul a nagyobb modulacios tartomany az udvozito megoldas, ha valaki most tervezgeti milyen kazant is tehetne ilyen kis hoigenyhez, pl. Saunier-duval renova mini. Modulacios tartomanya: 3,5-11,5kW.
Igen, zuhanyzashoz keves, ezt mindenkeppen hokozpont jelleggel kellene kiepiteni. A honlapon hozza ajanlott 60l-es tarolot 18 perc alatt tudja felfuteni, de nyilvan lehet nagyobbal is parositani, a haztartasban elok szamatol es pancsolasi szokasaiktol fuggoen. Ha most alakitanam ki a cirkofutest ilyet epitenek be.. A kombi tenyleg lassan ad melegvizet, plane ha mar nincs futesi szezon (olyankor a kazanban meleg a belso futovizkor, nem kell elobb meg azt is felfuteni, akkor szinte azonnal ad melegvizet), de meg jo hideg a bejovo hidegviz.

A szivattyu + tartaly otletre meg van kesz gyari megoldas az SD-tol, "Futes nelkuli melegviz tarolo és melegviz aloallito keszlet kombi kazanokhoz" -nak hivja, a Thema classic kazan leirasaban van abraval a 2.3 pontban. (en sajnos ennek nem hagytam helyet a furdoszobaban, nem gondoltam volna, hogy valaha alternativa lesz a kiepitese, es emiatt nem vagyok hajlando ujra szetverni az egeszet..) Nyilvan nem eppen olcson, de a szivattyunak, milyet adnak hozza utana lehetne nezni. Ami plussz, itt hasznalnak egy biztosagi szelepet a hidegviz betapnal. Es ha jol lattam kulon cikkszamon fut a tartaly es az osszekoto keszlet a szivattyuval, vagyis ha megvan a tartaly "csak" az osszekoto keszletet kell beszerezni.

Udv: KM.

Ps: Bocs a csatolmanyert..

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ezen uzenet es annak barmely csatolt anyaga bizalmas, jogi vedelem alatt all, a nyilvanos kozlestol vedett.
Az uzenetet kizarolag a cimzett, illetve az altala meghatalmazottak hasznalhatjak fel. Ha On nem az uzenet cimzettje,
ugy kerjuk, hogy telefonon, vagy e-mail-ben ertesitse errol az uzenet kuldojet es torolje az uzenetet,
valamint annak osszes csatolt mellekletet a rendszerebol. Ha On nem az uzenet cimzettje, abban az esetben tilos az
uzenetet vagy annak barmely csatolt mellekletet lemasolnia, elmentenie, az uzenet tartalmat barkivel kozolnie
vagy azzal visszaelnie.

This message and any attachment are confidential and are legally privileged. It is intended solely for the use of
the individual or entity to whom it is addressed and others authorised to receive it. If you are not the intended
recipient, please telephone or email the sender and delete this message and any attachment from your system.
Please note that any dissemination, distribution, copying or use of or reliance upon the information contained in
and transmitted with this e-mail by or to anyone other than the recipient designated above by the sender is
unauthorised and strictly prohibited.