[Epitesz-barkacs] Szivattyú

vajk fekete halaloszto at yahoo.co.uk
2007. Május. 15., K, 20:08:08 CEST

Szia!

Az enyem is 7-24/27. Majdnem minden kazannak nagyobb a nevleges teljesitmenye melegvizkeszites uzemmodban. De szerintem ez csak abbol adodik, hogy adott holepcso eseten a hocserelo (fustgaz/viz hocserelo) teljesitmenye adott. Es ugyanaz a hocserelo, ami 50/70-ben 24kW-ot tud, az 17/50-ben tud tobbet is. Igy HMV uzemmodban jobban meg lehet tolni az egot, mert el tudja vinni a hot, futeskor meg nem.

A mi hazunkra is 9kW jott ki a -15fokos hoigenyre szamitas alapjan. Kis hotehetetlenseg viszont nem lesz, reszben tomor tegla falak, es jo nagy reszen padlofutes.

A melegviztarolo elvileg megoldana azt a problemat, hogy nem kell a HMV miatt nagyteljesitmenyu kazan, de a 24kW alatti kazan ritka es kulonleges dolog, en meg jobb szeretem tomegtermekekkel korulvenni magam. (szerviz, alkatresz, tamogatas mas tulajdonosoktol, stb)

A kapcsolgatastol nem felek, jol tul lettek love a holeadok. Pl a foldszinten a kisszoba kivetelevel minden padlofutes, a padlofutes meretezett teljesitmenye a helyseg hoigenyenek majdnem ketszerese, es a konyhaba meg a nappaliba lesz plusz radiator is. A kisszobaba is 21-es (egyoldalon lamellas) radiatort szamolt a tervezo, en 22-est (ketoldalon lamellas) vettem, az plusz 20-30%.

vajk