[Epitesz-barkacs] Szivattyú

vajk fekete halaloszto at yahoo.co.uk
2007. Május. 15., K, 21:06:41 CEST

Ahogy en latom:

A kazan akkor liftezik, ha adott eloremeno homerseklet (es adott keringeto vizszallitas) mellett a lakas nem vesz fel akkora teljesitmenyt, mint amit a kazan termel.

A lakas mennyi teljesitmenyt vesz fel adott eloremento es terfogataram mellett, az csak a holeadok feluletetol (nevleges teljesitmenyetol) es a lakas homersekletetol fugg.

Igy a tulmeretezett holeadok lehetove teszik, hogy a kazan bepumpalja a maga 15kW-jat ha akarja, csak hamar tulfuti a lakast, es a termosztat kikapcsol. Persze igy surun lesz a termosztat altali kapcsolgatas, de azt a termosztaton beallithato ciklusidovel lehet kontrollalni. Ha kicsi a lakas hotehetetlensege, akkor persze kenytelen vagy kis ciklusidot valasztani, es lesz kapcsolgatas, de nincs is mas valasztas szerintem. Kis hotehetetlensegu lakast temperalni csak kis idoallandoju szabalyozassal lehet. Es ha az on-off szabalyozas, akkor surun kell kapcsolgatni.

A nagy problema az, ha a kazan sajat vedelme kapcsol. Tehat a termosztat futest ker, a kazan fut, de a visszatero tul meleg (a lakas nem veszi fel a hot), az eloremeno eleri a 95 fokot, es a kazan lekapcsol. De a lakas meg mindig hideg, a kazan hul egy kicsit, es kezdodik elolrol. Ezt irjak liftezesnek.

vajk