[Epitesz-barkacs] Szivattyú

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
2007. Május. 15., K, 19:56:50 CEST

szepygab at fw.hu wrote:

> Nem jo, mert vagy nagy tartaly kell, hogy viszonylag alacsony
> homersekleten tudjak erdemleges mennyisegu hot tarolni, vagy ha
> kicsi a tartaly, es magasabb hofokra futom, akkor elvesz a
> kondenzacios kazan hatasfok elonye.

Jaa, hogy kondenzációs kazán! Ezt valóban figyelmen kívül hagytam.

De ha ez a tény, és még szakkifejezés is van erre a ki-bekapcsolgatásra,
aminél kételkedek benne, hogy van előnye a kondenzációs kazánnak,
annyira elromlik a folyamat a szakaszos üzem miatt, szóval nem lehet
olyat csinálni, hogy van egy igen pici teljesítményű kazán, ami ellátja
a fűtést, és van egy gázbojler, ami lehet akár kondenzációs, vagy akár
úgy működő, mint egy rendes bojler, csak nem 1,2...3kW-os a fűtése,
hanem ez a kb 6-10kW közötti? (Amit le lehet venni fűtéskor akár 2 kW-ra
is?)

Persze, ha már kész a konkrét elképzelésed, esetleg meg is lett már véve
hozzá, ami kell, akkor ez már csak ötletbörze.