[Epitesz-barkacs] omladozó pince

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
2007. Május. 16., Sze, 10:51:18 CEST

Stéber Krisztián wrote:

> A baj az, hogy a bejárat után a boltív tetején, és a jobb oldalán, és
> egy kicsit beljebb a kb. függőleges szakaszon töredezik a kő. Van
> olyan hely, ahol már a kő teljes keresztmetszetén hiányzik 10-20cm...
> A pince tetején lehet úgy 1m, esetleg beljebb kicsit több föld (ott
> minimálisan emelkedik a domb)
> A bejárat részen egy téglafal, ami tart egy kis tetőt is (a tető
> másik fele fa oszlopokon).
>
> Gondolom ez egy idő után leomlik, és viszi magával a falat+tetőt is...

Ezeket a máló, szétment köveket akarod valahogy pótolni?

Szerintem nem olyan rettenetes feladat. Ezek a "sóskuti kövek" talán még
kaphatók is, és szerintem pótolhatók.
A boltívet alá lehet támasztani a művelet idejére. Ha nem hosszú darabon
szar, még azt is meg merném kockáztatni, mint kijelentést, hogy
alátámasztás nélkül se omlana le rövid idejű kőhiányra, de azért ezt nem
kéne megkockáztatni.
Kő utólagosan berakható erős cementes malterral, és kész.

Hogy aztán ezt ki csinálná meg, ha nem Te magad, azt nem tudom.