[Epitesz-barkacs] tartály

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
2007. Május. 17., Cs, 11:17:48 CEST

vajk fekete wrote:

> Az ember jofej. A kollektoron menetes kotes van, az egy fittinget
> elvihetem valahova preselni vagy kemenyforrasztani. Plusz sogor
> vizvezetekszerelo, es van neki sokszazezres presgepe ha kell.

Akkor jó.

> Olyat konkreten lattam, hogy ember forrasztott egy U alaku rezcsovet
> ket konyokbol meg par meter csobol, rahuzott egy ilyen vakuumcsovet,
> -hmm itt a trukk- betette egy barabolavalyu fokuszvonalaba, es alul
> kicsepegett a forrasztoon amikor pont nem volt a csoben viz.

Jaa, hogy parabolába rakva? Az tök más tészta.
Itt - Halász Ferinél - olyan kollektorról van szó, aminek a
vákuumcsöveiben víz van, és ezek gumitömítésekkel (O gyűrű
szerűségekkel) vannak tömítve, csak simán "feldugva" a tartály megfelelő
lyukaiba, mint a tampon. :-) Alul meg vannak támasztva.

Ennek a koracél, nem nyomástartó tartálynak a csőcsatlakozásairól van
szó, és erre mondtam, hogy bőven elég a forrasztott kötés a rézcsövön.
Itt nagyon forró csak a csövek belső felülete lehet víz nélkül, amikor
nincs hőközlés a tartály felé. (Szárazon összerakva, és még nem
feltöltve áll a napon).