[Epitesz-barkacs] hőszigetelés

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
2007. Május. 17., Cs, 17:19:31 CEST

Zoltán Radó wrote:

> Adott egy lakótelepi szoba. Szeretnék klímát bele. Az ablak hamarosan
> cserélve lesz 1.1-1.4K közötti ablakra. Érdemes-e a falat belülről
> hőszigetelni egy 3-5 cm kőzetgyapottal + gipszkartonnal? Egyáltalán
> szabad?

Szabadni szabad, meg nyáron jó szolgálatot is tenne, mert a szoba lenne
a hidegebb. Télen viszont, amikor fordítva vannak a hőviszonyok,
ráadásul jóval nagyobbak a különbségek, főleg a páratartalomban, komoly
páralecsapódási gondok lehetnek.

Ennek a kivédésére csak valami olyan hőszigetelés jöhet belülről szóba,
ami igen tisztességes párazárással van ellátva a szoba levegője felé,
hogy a téli, meleg és párás beltéri levegőből ne juthasson a szigetelő
réteg mögé, ezzel a hideg falra, ahol tutira lecsapódik belőle a
nedvesség.

> További előny lenne, hogy így a falban tudnám vinni a klímacsöveket...

Miért kell bárhova is vinni a klímacsöveket? Hacsaknem a szobában arrébb
akarod felszerelni. Persze nem tudom, milyen az a szoba, láttam már
olyan lakótelepi szobát erkéllyel, aminek ez az erkély felőli felülete a
radiátortól eltekintve teljes egészében nyílás-zárókkal volt tele
plafonig.

A split klímák beltérije úgy van kialakítva, hogy a csöveket jobb- meg
baloldalon is ki lehet vezetni, meg hátrafelé. Ha az ablak fölé tennéd
(mert van hely), vagy az erkélyfal más helyére, mert van ott helyed,
akkor nem kell a klímacső vezetgetésével itt foglalkozni, mehet
direktben hátra kifelé.