[Epitesz-barkacs] lagyforrasztas ho"turese

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
2007. Május. 17., Cs, 17:39:20 CEST

szepygab at fw.hu wrote:

> Szerintem a legtobbunk mar csinalt is ilyen kapillaris
> forrasztast, nem csak latott.

Akkor mégjobban nem értem az aggodalmakat.

> A vakuumcsoves napkollektoroknal - nem az ilyen rendeltetesi
> celtol eltereone hasznaltnal :-) - a kollektor leurulese eseten
> fellepo 200+ foknal mar nem lennek hosszu tavon nyugodt a
> lagyforrasztott kotest illetoleg. Raadasul egy tetore kihelyezett

Látom, nem olvastad el, amit írtam.
Ha elfogy a víz, akkor a csőhöz nem jut már meleg. Lehet, hogy eldurran
a cső (a napkollektorcső), a forrasztott kötés nem ott van, hanem a
fölötte lévő tartálynak az elvezető csőcsonkjánál. Ott képtelen 100
fokra is felmelegedni. Oda csak a víz képes a hőt közvetíteni.

200 fokos víz az már nem is tudom, ipari, erőművi alkalmazás óriási
nyomással. :-)

> cuccnal, a csovek vezetgetese, hoszigetelese kozben nehezebb
> elkerulni a feszultsegeket. Te is tudod, hogy a forraszto on
> mechanikai terheles hatasara hidegfolyik.

Persze, ez teszi feszültségmentessé a csövet jó esetben. Persze az olyan
hidegfolyást már nehezebben tudom elképzelni, aminél mondjuk egy könyök
elfordul a csövön nyomaték hatására - bár elég idő esetén biztos
megteszi.
A hidegfolyáshoz azért kell némi feszültség. Az smd alkalmazásnál
szerintem meg ki is használják ezt a hidegfolyást, mert a merev fóliára
a merev alkatrész melegen fel van forrasztva, aztán kihül, és jókora
feszültségek keletkeznek, amiket az alkatrésznek és a nyáknak csak
néhány órán át kell kibírnia, azután lazán feszültségmentesedik pont
ezért, mert megfolyik. Na de leesni nem fog évtizedek után sem! :-)

> Es 200 fok kornyeke mar
> nem is annyira hideg.

De nem is lesz olyan meleg sosem!