[Epitesz-barkacs] Labazat szigeteles

Fábián István fabianistvan at nograd.net
2007. Május. 17., Cs, 19:14:41 CEST

2007. május 16. 10.45 dátummal jhidvegi ezt írta:

> Jó, de a kettő szorosan összefügg.
> Hideg a fal lent, ezért vizesedik, de nem a talajtól, hanem a belső
> páralecsapódástól. Főleg szekrények mögött, ahol még jobban le tud
> hülni.

Ez a lambéria több mint 30 éve ott van, semmi problémát nem tapasztalni.

> Láttam ilyet, de ott nem lambériával, hanem rongylemezzel (vagy nemtom,
> hogy hívják azt a kb 5mm-es, egyik felén sima, másik felén mátrixnyomott
> lemezt) burkolták. Hát ami az alatt volt, az nem volt semmi! Penész a
> négyzeten.
>
> Szerintem a lambéria mögött is hasonló lehet a helyzet. Az ilyen
> házakban van egy jellegzetes szag, ami az elviselhetetlenség határát
> súrolja, de persze meg lehet szokni. Csak azok, akik itt laknak, maguk
> is ilyen szagúak, a ruhájuk, a bőrük....
Semmi szag nincs :)

> Inkább ronda legyen az a lábazat, de tényleg le kéne kintről
> hőszigetelni. Pl levésni egy réteget, oda ragasztani hungarocellt. Van
> olyan zártcellás, ami bírja a talajt. Szét lehet nézni pl a austrotherm
> honlapján.
Én arra gondoltam, hogy nem bolygatnám a köveket. Az alap mellett kellene
leásni és beiktatni valamilyen zártcellás hőszigetelő lapot, hogy az alap is
hőszigetelve legyen. A földfelszín felett pedig felzsaluzni és termobetonnal
kiönteni kb 10cm vastagon a lábazat magasságában. Ezt pedig lehetne burkolni
valamilyen kővel (pl. mediterrán).

> Aztán nem gond az eredegi kinézet helyreállítása egy réteg ilyen kő ma
> hagyományos módú felrakásával.
Nemhiszem, hogy ez olyan rettentően fontos lenne.