[Epitesz-barkacs] Labazat szigeteles

Fábián István fabianistvan at nograd.net
2007. Május. 17., Cs, 22:09:58 CEST

2007. május 17. 20.01 dátummal jhidvegi ezt írta:

> Egy kis büdös nem nagy probléma. :-)
Ajajj ilyen jó a szimatod?? Semmilyen szab nincs.

> Ha lebontod valahol, akkor fogsz meglepődni. Ha mégsem, akkor mégis
> valahogy nem olyan rossz annak a falnak a hőszigetelése. Vagy nem volt a
> házban semmi vizes tevékenység, nem főztek, nem fürödtek, nem volt talán
> fűtve sem, nem aludt ott soha senki?
Ez van legtávolabb a konyhától. Az ablakok sem azok az igazán légmentesen
zárók. Ez a fal legalább 50cm vastag. Nade ha már szigetelem a falat akkor
alul sem lehet kihagyni, mert akkor valóban minden nedvesség itt csapódna ki.

> Ha már a föld alá berax hőszigetelő lemezeket (erre való polisztirol
> habot pl), akkor ugyanezt fölfelé miért nem jó folytatni? Főleg, hogy az
> eredeti, terméskő kinézet nem szempont?
Nemtudom! A ma épülő házakon se engedik sokkal a földfelszín fölé ezeket a
lemezeket. Arra gondoltam, hogy a termobeton odaköt a kőhöz, míg a szigetelő
lemez nem. A beton mégis egy szilárd öntartó valami. Ha oda is ragasztanám a
lemezeket a kőhöz purhabbal (ami nem szimpatikus nekem) a külső felével mit
kezdjek? A föld alatt ez megoldott. Azonkívül ez a szigetelő lemez
légmentesen (vagy inkább páramentesen) lezárja a lábazatot.