[Epitesz-barkacs] klíma kültéri elhelyezés

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
2007. Május. 17., Cs, 22:44:13 CEST

Zoltán Radó wrote:
> Áááá... Felfogod a vizet egy tartályba és amikor megy a kompresszor
> ráporlasztod a kondenzátorra. Hadd párologjon. (Mármint értelem
> szerüen nyáron. Télen nem az igazi...)

Micsoda ötlet! Ki kéne próbálni. :-) A porlasztott víz nagymértékben
lehűteni a kültéri hőcserélőjét, javulna a hatásfok, mert csökkenne a
két hőmérséklet közti különbség. Vagy nem javulna, mert a kapilláris
méretén vagy a kompresszor sebességén is kéne változtatni. Észrevettem,
hogy ha túl kicsinek érzi a különbséget a klíma vezérlőrendszere, akkor
inkább kikapcsolja a kültéri egység ventillátorát. Valszleg különben túl
nagy lenne a nyomás, mert hatékonyabb a kondenzáció, többet szív a
kompresszor, azt meg nem biztos, hogy bírja, be kell avatkoznia a
védelemnek.