[Epitesz-barkacs] Labazat szigeteles

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
2007. Május. 17., Cs, 22:52:30 CEST

Fábián István wrote:

> Ajajj ilyen jó a szimatod?? Semmilyen szab nincs.

Jó, csak kekeckedtem.:-)

> Ez van legtávolabb a konyhától. Az ablakok sem azok az igazán
> légmentesen zárók. Ez a fal legalább 50cm vastag.

Nna akkor megvan az ok, hogy miért nem penészes a lambéria mögött. Van
mindig szellőzés, a konyha messze van, tehát nem jön ide a gőz, és a
marha vastag fal miatt nem is olyan rossz ám annak a hőszigetelése! (Ami
nem jelenti, hogy nem lehet sokat javítani rajta.)

> Nemtudom! A ma épülő házakon se engedik sokkal a földfelszín fölé
> ezeket a lemezeket.

Már miért ne engednék? Vagy nem a hungarocell egyik válfajáról
beszélünk?

> Arra gondoltam, hogy a termobeton odaköt a kőhöz,
> míg a szigetelő lemez nem. A beton mégis egy szilárd öntartó valami.

Végülis ez is jó, csak sokkal nehezebb megcsinálni, zsaluzni kell.... De
ha már így csinálod, és rám hallgatsz :-), akkor a zsalu maga
hungarocell táblákból álljon.

> Ha oda is ragasztanám a lemezeket a kőhöz purhabbal (ami nem
> szimpatikus nekem) a külső felével mit kezdjek?

Mint minden más hungarocellnél: üveg- vagy műanyag háló a hozzá való
ragasztóval (cementes micsoda), ezzel kap egy kérget, ami eléggé egybe
tartja az egészet és relatíve ellenállóvá teszi mechanikai behatások
ellen, aztán mehet fel rá az ízlés szerinti szín.

> A föld alatt ez
> megoldott. Azonkívül ez a szigetelő lemez légmentesen (vagy inkább
> páramentesen) lezárja a lábazatot.

És ez ide pont jó is, mert nagymértékben elzárja a talajon keresztül
ráközelítő csapadékvíztől.