[Epitesz-barkacs] Szivattyú

Halasz Ferenc halaszfm at gmail.com
2007. Május. 17., Cs, 23:21:14 CEST

Auth Gábor írta:
----
>   Igazából az a szép feladat az épületgépészetben (nekem, mint
> automatizálási mérnöknek :), hogy egy 2-3 órás holtidővel rendelkező
> fűtéssel is lehessen tartani a megfelelő hőfokot. Ezt többféleképpen is
> meg lehet oldani, az egyik kedvencem az öntanuló vezérlés, amikor mérjük
> például a külső hőmérsékletet és egyéb jellemzőket (szél, nap, eső, hó),
> majd ezekből a vezérlő megtanulja (épít egy táblázatot), hogy mikor és
> mennyire fűtse a holtidős tagot a kívánt hőmérséklet tartásához... ha
> jól csináljuk, nagyon hamar tanul és többé nem kell foglalkozni azzal,
> [...]

Ne má'! Persze, ha minden "szabályosan" zajlik az időjárásban, akkor
meg lehet tanulni (és megtanítható a vezérlő is). Az időjárás azonban
nem "szabályos", különben 100%-os lehetne az időjóslás (a meteorológiai
előjelzés). Ha hirtelen beesik egy front, arról nem tud előre az okos
(inkább "tanult") vezérlő. Az esetek bizonyos %-ában fog csak megfele-
lően működni a cucc. :-) De jobb is, különben méginkább elpuhulna az
amúgy is túlsúlyos, természettől elrugaszkodott, s emiatt gyenge ellen-
állóképességű lakosság (velem együtt :-( )  Ne feledd: Egy atombomba meg
tönkreteheti az egész napodat! :-))                Bocs: HFeri