[Epitesz-barkacs] Szivattyú

Auth Gábor auth.gabor at enaplo.hu
2007. Május. 17., Cs, 22:59:12 CEST

Halihó!

vajk fekete írta:
> En most ott tartok, hogy meg lesz csinalva a csonk egy 2.5kW
> radiatornak, de nem lesz egyelore rajta radiator.
> En nem a gyors felfutestol felek, hanem ami a multkor is volt: nappal
> 25 fok, vakito napsutes, hajnalra meg fagy. Nappal nem futhetek, mert
> a nap is melegiti a szobat meg meleg is van. Ejjel meg mire lehul kint
> az ido, es elindul a futes, atmelegszik minden, addigra reggel lesz.
  Igazából az a szép feladat az épületgépészetben (nekem, mint
automatizálási mérnöknek :), hogy egy 2-3 órás holtidővel rendelkező
fűtéssel is lehessen tartani a megfelelő hőfokot. Ezt többféleképpen is
meg lehet oldani, az egyik kedvencem az öntanuló vezérlés, amikor mérjük
például a külső hőmérsékletet és egyéb jellemzőket (szél, nap, eső, hó),
majd ezekből a vezérlő megtanulja (épít egy táblázatot), hogy mikor és
mennyire fűtse a holtidős tagot a kívánt hőmérséklet tartásához... ha
jól csináljuk, nagyon hamar tanul és többé nem kell foglalkozni azzal,
hogy mikor kapcsoljuk be a fűtést, mikor kell kikapcsolni... :)

--
http://www.javaforum.hu -=- http://www.enaplo.hu
Auth Gábor -=- FreeBSD 5.4 -=- http://bsd.lap.hu