[Epitesz-barkacs] klíma kültéri elhelyezés

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
2007. Május. 18., P, 00:47:54 CEST

Charles Hoss wrote:

> en kutvizes hocserelon agyaltam . ha teljesen zart a csovezes , akkor
> a kut aljarol szivva a vizet es a tetejere retegezve sem valoszinu
> hogy koran tulmelegedne a rendszer - ha megis , akkor a kulteri
> ventillatora ugyanugy mukodne mint eddig , de addig csendes es
> hatekony lenne .

Mármint a kompresszor se indulna el addig? Mert csak akkor lenne
csendes.

Sajnos a kút vize nem tud sok hőt felvenni. Én már számolgattam
ilyesmit. Egész konkrétan: megmértem, hogy jé, nyáron is rohadt hideg
víz jön a csapból. Becsöveztem egy radiátorba, mögé ventillátor,
felmelegített víz mehet ki. Csak 6mm volt a csőátmérő. Csak az asztalom
környékén volt valamelyest érezhető a hatása, és iszonyú mennyiségű víz
ment el. Aztán kiszámoltam, hogy ez így qrva drága lesz. :-)

10m3 vizet 4 fokkal melegítve a lakásból kiszedhető 170 MJ kb. Ha ezt
elosztom mondjuk egy nappal (86400 sec), 2 kW-nál kevesebb jön ki, ami
max egy szobára elég egy napra. Hacsaknem a kút vize eláramlik, és jön
helyébe másik.