[Epitesz-barkacs] klíma kültéri elhelyezés

Charles Hoss charles.hoss at gmail.com
2007. Május. 18., P, 10:43:36 CEST

jhidvegi írta:

> Mármint a kompresszor se indulna el addig? Mert csak akkor lenne
> csendes.

nalam a kompresszor nem gaz , a ventillator hallatszik .
> Sajnos a kút vize nem tud sok hőt felvenni.
vannak olyan klima hocserelok ahol viz elparologtatasaval javitjak a
hatasfokot - szerintem erre a hatasfok novelesere lehet hasznalni
>  Én már számolgattam
> ilyesmit. Egész konkrétan: megmértem, hogy jé, nyáron is rohadt hideg
> víz jön a csapból. Becsöveztem egy radiátorba, mögé ventillátor,
> felmelegített víz mehet ki. Csak 6mm volt a csőátmérő. Csak az asztalom
> környékén volt valamelyest érezhető a hatása, és iszonyú mennyiségű víz
> ment el. Aztán kiszámoltam, hogy ez így qrva drága lesz. :-)

tenyleg az - de egy kutbol kivenni vizet szinte ingyenes , ezt a vizet
ugy lehelyezni a felmelegitese utan hogy miutan joval melegebb lett mint
a a kornyezet , le tudja adni a hot parolgassal , vezetessel - szerintem
realis lehetoseg .
> 10m3 vizet 4 fokkal melegítve a lakásból kiszedhető 170 MJ kb. Ha ezt
> elosztom mondjuk egy nappal (86400 sec), 2 kW-nál kevesebb jön ki, ami
> max egy szobára elég egy napra. Hacsaknem a kút vize eláramlik, és jön
> helyébe másik.

ha klima kulterijebe bemeno cso hofoka eleg magas - ha ennek a hocserelo
feluletet egy atlagos kacsausztatoeval hasonlitom ossze , es a talajt is
hozzaveszem , akkor lehet hogy venti nelkul megusznam .

bye
dexter