[Epitesz-barkacs] klíma kültéri elhelyezés

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
2007. Május. 18., P, 10:51:37 CEST

Charles Hoss wrote:

> nalam a kompresszor nem gaz , a ventillator hallatszik .

Hm. Milyen tipusú klíma ez? Azt láttam sok helyen, nem csak itthon :),
hogy a klímák ventillátora elég lassan forog, kis teljesítményű (20W
körüli), és ha nem megy a kompresszor, szinte nem is hallatszik. Lehet,
hogy csapágyas a szerkezet?

> tenyleg az - de egy kutbol kivenni vizet szinte ingyenes , ezt a vizet
> ugy lehelyezni a felmelegitese utan hogy miutan joval melegebb lett
> mint a a kornyezet , le tudja adni a hot parolgassal , vezetessel -
> szerintem realis lehetoseg .

Így igen. Én azt hittem, hogy direkt vízhűtésre gondoltál, tehát hogy a
kútvíz, mint jó hideg valami, bemegy valami hőcserélőbe, és így hűtöd a
lakóteret. Ha klíma melegíti fel, mindjárt más az ábra. Ezesetben még az
is elképzelhető, hogy van egy kerti tó, onnan veszi a vizet, és oda is
nyomja vissza. A víz a párolgás miatt mindenképpen hidegebb a levegőnél.

Kútnál meg érdekesebb dolgokat is lehet csinálni, főleg, ha kettő is van
belőle: egyikből ki, másikba be. Ezzel még fűteni is lehet télen, olyan
5 körüli jósági tényezővel. Nyáron még jobb az ábra, bár ilyenkor a
jósági tényezőt másképp kell értelmezni, ami ront a dolgon. (A
kompresszor hője nem a jó oldalon van. :-) )