[Epitesz-barkacs] vízszint szinten tartása

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
2007. Május. 25., P, 10:45:49 CEST

vajk fekete wrote:
> es mi van, ha csinalsz egy tulfolyot, es a szivattyu megy mittomen 10
> percenkent fel percet. ha agyon akarod specizni, akkor meri a
> homersekletet, es az alapjan saccolja mennyit kell menjen. nem lehet
> olyan bonyi kitalalni hogy mindenkepp tultolja, de azert ne menjen
> sokat feleslegesen.

Ez egy tök jó megoldás szerintem is. Valami ablakmosó szivattyúcska el
is vinné. Nem is kellene semmi más, csak valami időkapcsoló, ami
mittudomén 10 percenként bekapcsolja pár másodpercre bambán, az első x
másodpercben feltölti, a maradékban túltöltené, de az visszafolyik.

A túlfolyó lehet egy flexi cső az edény falán, aminek a másik végét
tetszőleges magasságra lehet állítani a kívánt tartományon belül.

Van egy tökegyszerű megoldás, de azt még kisebb felhasználásra találták
ki.

A víz felszínére állítani egy nagyobb üveget szájával lefelé, tele
vízzel. Amikor süllyed a víz felszine, automatice bejut az üvegbe egy
kis levegő, és annyi folyadék kifolyik. (Csirkeitató. :-) )

Párolgással 1 liter/óra csak akkor fog elmenni, ha hatalmas a felület,
vagy nagyon forró a víz, és fújja valami ventillátor. Vagy nem vízről
van szó? Az 1 liter/óra elpárologtatása 630W hőelvonási teljesítményű! A
környezetből ennyi hőt csak nagyon nagyfelületű edény tud felvenni külön
fűtés nélkül. Tehát, ha nem több m2-ről van szó, akkor ez a csirkeitatós
módszer jó lehet, mert az elfogyott víz 1-2 nagyságrenddel lesz kisebb,
mint 1 liter/óra. Mondjuk egy 5 literes üveg elég lehet egész napra.

Ha teljesen automatizálni kell, akkor fenti verzió lehet a tuti.