[Epitesz-barkacs] megszünt napkollektor gondolatébresztőleg

szepygab at fw.hu szepygab at fw.hu
2007. Május. 27., V, 18:57:35 CEST

Sziasztok!

On 27 May 2007 at 17:44, info at ottomat.hu wrote:
> Volt alkalmam megfigyelni a valóság és a reklám közötti különbséget.
> Divatos a környezetet védeni,ezért meg kell azt fizetni! Röviden
> ennyi!
Sajnos igazad van, sok szamolas utan en is erre a kiabrandito
eredmenyre jutottam.
Mondjuk, ha nyaranta mukodo kempinget uzemeltetnek valahol, akkor
mas lenne a helyzet hmv ellatasra.

> Egy kis politika! Az állam is erre herdálja a közös pénzt,a
> vissza nem térítend~N támogatások formájában.
Ezzel viszont nem ertek egyet.
Az allam nem vallalkozas, meg ha tobb vezeto annak is tekinti. Az
allamnak olyan feladatai is vannak, mint a hosszu tavra
gondolkodas. Neked, nekem ma nem eri meg alternativ
energiaforrast hasznositanom. Az allamnak viszont feladat (kene
legyen) ezen rendszerek versenyhatranyanak kiegyenlitese, hogy
terjedhessenek. Egyreszt azert kell terjedniuk, hogy formaljak a
felhasznaloi szemleletet, masreszt azert, hogy kiforrott,
tomeggyarthato (= olcso) technologiaink legyenek akkor, amikor
mar komolyra fordul a fosszilis energiahordozok hianya. Az is
szempont kell(ene) legyen - foleg a mienkhez hasonloan
importfuggo orszagban - hogy ezek segithetnek a fuggosegek
oldasaban.
Minap veszjosolta valaki, hogy Kina belepese az oroszoktol
importalok soraba eros arfelhajto, hianyteremto tenyezo lesz
Europaban. Ma az oroszok leginkabb europai piacra tudnak nagy
mennyisegben gazt eladni, Kina belepesevel (a gazvezetek
elkeszultevel) az O eladasi fuggoseguk is csokkenni fog.

Szerintem ma - uj epitesek eseten - azt celszeru csinalni, hogy
az epulet teljes tervezeset annak figyelembe vetelevel kell
elvegezni, hogy kesobb alkalmas legyen az alternativak
fogadasara.

udv

szepygab