[Epitesz-barkacs] megszünt napkollektor gondolatébresztőleg

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
2007. Május. 27., V, 19:37:48 CEST

szepygab at fw.hu wrote:

> energiaforrast hasznositanom. Az allamnak viszont feladat (kene
> legyen) ezen rendszerek versenyhatranyanak kiegyenlitese, hogy
> terjedhessenek. Egyreszt azert kell terjedniuk, hogy formaljak a
> felhasznaloi szemleletet, masreszt azert, hogy kiforrott,
> tomeggyarthato (= olcso) technologiaink legyenek akkor, amikor
> mar komolyra fordul a fosszilis energiahordozok hianya. Az is
> szempont kell(ene) legyen - foleg a mienkhez hasonloan
> importfuggo orszagban - hogy ezek segithetnek a fuggosegek
> oldasaban.

Tökéletesen egyetértek, de azzal a kiegészítéssel, hogy ebben a mi kis
országunk kevés. Az átütő eredmény az lenne, ha az egész euban így
gondolnák, és ennek a nagy piacnak az ellátására felkészülő gyártóknál
már tényleg megeshet, hogy lemegy pl a klímacsövek és a hozzájuk tartozó
egyéb rendszerelemek ára.

> Szerintem ma - uj epitesek eseten - azt celszeru csinalni, hogy
> az epulet teljes tervezeset annak figyelembe vetelevel kell
> elvegezni, hogy kesobb alkalmas legyen az alternativak
> fogadasara.

Pontosan, méghozzá nem egyfélére gondolva.
Azért számszerű elemézek nemtom, megjelentek-e, és nem egyféle.
Sokminden adat kell hozzá, hogy kiderüljön nem csak az, hogy mikorra
térül meg egy ilyen beruházás, hanem hogy alakul egyáltalán a
használhatósága, megoldás-e valamelyik energiaigény kielégítésére az év
zömében, és mennyire...

Az evidens, hogy jelentős hőszigeteléssel együtt ér valamit, ha fűtésre
is akarják használni. Felfogható egy olyan ablaknak, ami csak akkor van
nyitva a besugárzódó energia számára, amikor szükséges, és csak befelé
jön rajta a delej.