[Epitesz-barkacs] megszünt napkollektor gondolatébresztőleg

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
2007. Május. 28., H, 17:19:32 CEST

vajk fekete wrote:
> Szerintem nincs olyan hogy a mi orszagunk ehhez keves. Sot!!
>
> A nepenergia, es a lakasfutes egy olyan dolog, ami nagyon
> eghajlatfuggo (meglepo :-) )
>
> Egy csomo dologban tenyleg az a logikus hozzaallas, hogy majd mas
> nalunk nagyobb orszagok kikutatjak a tutit, es mi csak a vegen
> szallunk be.

Félreértettél. A mi kis országunk ahhoz kevés, hogy valami baromi nagy
cég nekilásson valami oltári nagy sorozatban napkollektor vákuumcsöveket
gyártani. Akkora soroztban lenne sokkal olcsóbb, hogy ahhoz Mo mint
piac, kicsi.

Drágán kis darabszámban is lehet gyártani persze, de úgy nem okés. Ehhez
valami állatnagy technológiai sor kéne, aminek az elején bemennek a
nyersanyagok, a végén meg kijön évi 5millió vagy 240 millió darab ilyen
cső.
Egy 450millós piac, ha minden 200-adik ember venne csak 20 db csövet,
lehet, hogy eltartaná úgy-ahogy. De ha csak 10millából minden 200-adik,
az csak 1milla darab cső, de hosszú időre elosztva. És ez egy nagyon
pozitív hozzáállás lenne a témához, sokkal valószínűbb, hogy igen lassan
beinduló piac lenne, tehát az elején nagyon nem akarna megtérülni a
marha nagy beruházás. És amíg nagyon drága, addig jó kevesen vásárolnák,
emiatt drága maradna. Át kell a folyamatnak valahogy billennie.

Értem én, hogy különböző az egyes országok éghajlata, de észrevetted,
hogy országokról beszélsz? Nem megyékről, nem falvakról... tehát egy
országot egységesnek fogsz fel.
Ha az EU-t fognád föl egységesnek, akkor lehet, hogy valami okosságot is
ki lehetne találni. Pl az erősen napos helyeken sok ilyen cumó
termelhetne áramot és hőt úgy, hogy a hővel helyben kéne valamit
kezdeni. Nemtommit. Az áramot meg el lehet szállítani hidegebb tájakra.

De tudom, ez nem így megy.

A vákuumcsöves napkollektor azért sok hideg helyen is használható lenne,
mert pont az a lényege, hogy hidegben is műxik, csak az kell hozzá, hogy
süssön a nap. Márpedig a hidegebb helyekre sem az a jellemző, hogy
állandóan borult az ég, és ez már elég.

> megoldasokat akarunk, ami a mi korulmenyeinkre megfelelo, akkor azt
> magunknak kell megcsinalni, legfeljebb masok eredmenyeit alapul veve.
> Mint HFeri a Kinaban gyartott, de egyertelmuen mediterran videkre
> szant kollektoraval.

Asszem itt a megoldás. A kínaiak képesek üzletet látni a dologban, és
lehet, hogy majd ők gyártanak nagy tömegben olyat, ami nálunk is jó. Ha
már ilyen tökorrú ez a régió.