[Epitesz-barkacs] megszünt napkollektor gondolatébresztőleg

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
2007. Május. 28., H, 18:59:06 CEST

Halasz Ferenc wrote:

> A vákuumcsöveket - szerintem - a kínjaiak már nagyban gyártják,
> gazdaságosan.

De nem olyan olcsón, ahogy lehetne, mert még nincs gigászi piaca.

Nem olyan tökegyszerű dolog ez, megfelel a lámpagyártásnak vagy az
elektroncső gyártásnak, legalábbis ami az üveg részét illeti. Kemény
vákuumot kell bele csinálni, és úgy, hogy tartós is legyen, meg bírja a
mechanikai igénybevételt is. Mivel láttam a tungsramban ezt-azt, hát van
elképzelésem róla, hogy milyen gépsort, beruházást igényel egy ilyennek
a gyártása. Amíg nem vesznek a népek milliószámra havonta, addig elég
drága marad akkor is, ha a kínaiak gyártják.

Bár hozzá kell tenni, hogy egy 300-as izzó már több, mint 4-500Ft, és az
egy már nagyon bejáratott technológia kell legyen. Anyagárban is
bakfity. Ez meg azért mégis egy súlyosabb darab, nem?