[Epitesz-barkacs] szigeteles

jhidvegi jhidvegi at startadsl.hu
2007. Nov. 1., Cs, 12:52:20 CET

szepygab at fw.hu wrote:

> Valami kenheto szigetelesre, szigetelo habarcsra gondolok. Korul
> kell nezzek, hogy mi az, ami kozvetlenul talajba is kerulhet.

Olyan sokféle van biztos, de ha nem ilyesmit csinálsz, hanem valami
lemezt eresztesz csak le, akkor nem kell annyi födszint alatti munkát
végezni. Pl van olyan hungarocellfajta, ami talajálló. :-) Vagy valami
más lemez, alkalmas fóliaféle (ma ezeknek bő a választékuk), ami csak le
van eresztve, és neki lehet küldeni a földet.

> Gondolom valami labazatnyi magassagig fel kene kenni, aztan ra
> lehet burkolni / vakolni.

Ez már a közvetlen esőverés elleni védelem. Ez nem különbözik a normál
falétól, nem? A felületi réteg kellene, hogy tudjon annyit, hogy
levezesse, ne pedig be. Lent meg arról kell gondoskodni, hogy a faltól
elfelé menjen a csapadékvíz, ne legyenek rések semmiképpen, ahol
lefolyhatnának, még hajszálnyiak se.

> Esetleg a belso oldalon legporusos
> ("lelegzo") vakolatot tenni, hogy ha valamennyi viz megis
> bekerult, az tavozhasson.

Gondolom ez helyből adódik. Vagyis nem fogsz rákenni tudomisén
olajfestéket. :-)

> Utalnam, ha a frissen megepult haz korul hamarosan hamlana a
> vakolat :-(

Érthető, de most egy kukatárolóról van szó, nem?

Ha már így alakult, és netán kész van, tennék egy próbát egy idényre,
hogy tényleg megtörténne-e ez, amit mondasz, hogy netán omlani akarna
bárhol a vakolat, meg hogy fel akar menni a víz. Nekem gyanús, hogy nem
eszik ilyen forrón a kását.

Lakott térben más lenne az ábra, mert bent fűtenek, vizeznek, lenne
páralecsapódás stb, de itt olyan, mint egy szabadon álló fal, pl épített
kerítés, csak az egyik oldalát nem éri a csapadék, mert belülre nem esik
ugye. :)