[Epitesz-barkacs] Fugázás Mapei Ultracolor Plus-szal

Laszlo Merenyi meri at merysoft.hu
2007. Sze. 22., Szo, 21:07:04 CEST

Sziasztok,

ma rakták fel a kőmíjesek a kéményre a burkolólapot (16 x 6-os fehér,
"Antik" névre hallgat, és olyan műkő-szerű; Praktiker-es). A felrakás jó
lett, fugakeresztekkel, Mapei flex ragasztóval (Keraflex talán). Ekkor
elmentem otthorol.

A végső fázis a fugázás, ugyebár. Késő délután hívnak, hogy jöjjek: baj
van. Az történt, hogy nem tudják levakarni a szürke fugázóanyagot
(Ultracolor Plus) a fehér kőről... rákenték, ahogy "szokás": a fugákon
is túlra, gondolom, jó sokáig rajtahagyták, oszt' ottmaradt. (Nem tudtam
hazamenni, de ez most nm érdekes - este megnéztem)

A felhasználási útmutatót elolvastam, és van egy tétel, miszerint a
mikroporózus, durvább felületeken érdemes próbát tenni előtte, hogy
mennyire tapad rá a fuga; ha szükséges, védőbevonatot kell rákenni
(normál esetben - talán kerámialapok esetében - em lenne ebből gond,
vízzel lemosható még száradás előtt).

Most azt kérték, vegyek "normál flex szürke OBI-s" fugát, ne ilyen
tűzállófagyállóhiperszupert (mié', az nem fog rátapadni?), meg
drótkorongot flex-re (a levakaráshoz). Ahogy láttam, csak az egyik
oldalon kezdtek bele, a többi még szűz.

Közben gondolkodtam, és ezek a kérdések merültek fel bennem:

- Biztos a fugában van a hiba? (szerintem nem)
- Ezt a fugát nem lehet felrakni? Tudtommal az egyik legjobb, mindenre
ajánlják.
- Ha fel lehet tenni, akkor MILYEN ANYAGOT KÉNE HASZNÁLNI a kövek
ideiglenes felületvédelmére? Gondolom, ez valami kenhető dolog, amit
később le lehet mosni.
- Nem lenne-e egyszerűbb inkább megvenni azt az 1 m2 kovet, es leszedni
az osszekent drabokat, majd ujrarakni a kemeny oldalat, ahelyett, hogy
flex-szel + drottal megsikaljak? Ez - gondolom - nem tesz jot a
feluletnek sem, tehat vagy eltero lesz, osszehasonlitva a nem "sikalt"
kovekkel, es/vagy le is kene kezelni emiatt valami lakkal (ez persze
csak talalgatas).

Egy szo, mint szaz, a ganyolas helyett en az elcseszett resz ujrarakasa,
a meglevo fugazoanyag korultekinto es megfelelo elokeszuletek utani
felhasznalasa mellett voksolok. Nem kene haragudni arra a szerencsetlen
Mapei-re, nem o a hibas...

Mit javasoltok?

Ha van olyan szer, ami leszedi a kovekrol - kiralyvizzel azert nem
szeretnek kiserletezni - azt is szivesen hallom...

-meri