[Epitesz-barkacs] Fw: Fw: két fázisváltás (kémiai kötési energia szétrombolása)

magus3 maguspr at freestart.hu
2008. Aug. 1., P, 05:50:35 CEST

ezt találtam hozzá számításokhoz, de árat még nem találtam
***************
Ha nappal nem fűtesz csak este akkor egy ilyen szép napsütéses téli napon
megvan az esti fűtésed.  Például ha a glaubersós tárolót 10 cm vastagon a
padló alá teszed egy 20 m2-es szobában, (200kWh-t képes így tárolni)  akkor
a padló fűtés és a tárolás egyszerre megvan és klassz 32 fokos padlód lesz.
10m2 -es fala meg simán van egy ekkor szobának.
Előzmény: Belekotty (18833)

Belekotty válasz | megnéz  2007.11.28 13:32:49 C (18833)
Bence!

Nédda mit találtam!

Glauber salt (Na2SO4.10H2O) has a melting temperature of 32.4 oC, a high
latent heat of 254 kJ/kg (377 MJ/m3) and is one of the cheapest materials
that can be used for thermal energy storage [11].

Vagyis durván 1m3 glaubersó 100 kWh-t képes tárolni.