[Epitesz-barkacs] Fw: Fw: két fázisváltás (kémiai kötési energia szétrombolása)

magus3 maguspr at freestart.hu
2008. Aug. 1., P, 05:59:55 CEST

ennél szebben én sem tudtam volna leírni (a neten találtam)
*******
A többször használhatót otthon ki kell főzni forráspont körüli (inkább
alatti) vízben,
amíg a kristályos rész teljesen megolvad benne.
Tehát egy lezárt tasakban vegyileg tiszta glaubersó van folyékony olvadt
állapotban.

A kristályos anyagok olvadásakor nagy hőmennyiség tárolódik el,
amely megszilárduláskor felszabadul.
A glaubersó (nátrium-szulfát dekahidrát) olvadáspontja 32 °C.
Amikor vissza kristályosodik (ha minden igaz) 50 celziuszfokra melegszik
fel.
Hidegben erre van szükségünk.

Felolvasztás után, amikor hideg az olvadék és szükség van a hőjére, ha jól
tudom,
a tasakban lévő fémlap megpattintására elindul benne a kristályosodás ami
hőt kelt egy ideig.
Ez a boltban kapható glaubersót tartalmazó, többször használatos hőt termelő
tasak működése.
Ezek kicsit macerásabb és nem szabályozható mértékü hőforrások