[Epitesz-barkacs] fűtési energiaárak?

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2008. Aug. 2., Szo, 00:59:10 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2008.08.02. 00:18:38 +2h-kor írta:

> Az átváltószámokat tudom:
>
> 1kWh=3,6MJ
> 1cal=4,2J

szerintem ilyesmi érdekelt, és számolgatni kezdtem

> Vagy nem erre voltál kíváncsi?
> Sajna a tüzifa, ilyen-olyan szén energiatartalmát nem tudom.

egy KLIMAPOLITIKA témában
4,7 kWh egy kilogramm szárazanyagra vonatkoztatva (energiafű)
(akácfa eléri az energiafű energiáját)
70% hatásfokkal egy kályhában 3,2kWh  kb 30 Ft -ért (1 mázsa 3000Ft)
azaz kb 10 Ft/kWh

tehát még egy jó COP értékű klíma kezdi utolérni a szilárd tüzelőanyagot
mert kb 900 Wh elektromos energiával lesz a kb 3,2 kWh  kb 40 Ft-ból
tehát egy jó COP számúval jön ki 12Ft/kWh  :-( :-(

> Akinek van gázszámlája, annak megvan, hogy a gáz m3-e mennyi energiát
> tartalmaz.

az lesz a legolcsóbb (így látatlanban)

> A PB ára palackosan is ismert, egy 11,5 kilós palackban kb 160kWh energia
> van.
ez  kb 4200 Ft /160kWh =  kb 26 Ft/kWh

1 deciliter gázolaj kb 1kWh  azaz kb  34 Ft