[Epitesz-barkacs] trafóolaj kibírja-e?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Aug. 2., Szo, 10:01:37 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> köszi, gondolati szinten már "túl vagyok rajta", fagyveszélyes időben
> víztelenítem :-(

Szerintem még erre sincs szükség. Bár nemtom, mire lenne használva, de
egyrészt nálunk sosincs -25 fok, másrészt nincs akadálya annak, hogy a
fűtött objektum vize akkor is, amikor nincs a fűtésre szükség, 0 fok
fölött legyen minden pillanatban. Nem kíván az olyan sok energiát. Persze
pariba állítható a fagyállóval való feltöltés költségeivel, annak egyéb
hátrányaival. Na de akinek van kútvize... ! :-) Semmi mást nem kell tenni,
mint a kútvízzel hőkapcsolatba hozni a rendszert, és áramoltatni szelíden,
akár egy cirkulációs szivattyúval, nem is rendes fűtési szivattyúval,
amilyen egy cirkóban vagy más kazánban lehet. Sőt, alkalmas méretezés és
elrendezés esetén még gravitációsan is műxik! Mert hogy a kút lent van,
tehát bőven van magasságbeli különbség.