[Epitesz-barkacs] fűtési energiaárak?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Aug. 2., Szo, 13:49:55 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> 2 kéményt kellene kicserélnem Schiedel kémény 7m  min 300ezer/db ez
> min.600ezer
> és pl. gázbekötés,tervezés, gázkazán, gázóra, engedélyek  min 1milka
>
> ezek helyett (a mai árak mellett)
>
> 3 db split 65ezer/db  összesen 200ezer (és  nem kell kémény :-) )
> max hálózatbővítés (műanyag villanydoboz, stb) 250e, de 2 split-et
> elbír a 25A is :-)

Igen, így már mindgyá más a leányzó fekvése. :-) Ezek a kémények és
gázfűtés elleni komoly évrek. Én is így gondolkodom, és effelé fogok
mendegélni a továbbiakban.

Szóval go, be fog jönni a klímás fűtés! Nekem bejött 5 éve, és nincs ilyen
frankó kutam se, csak simán a fagyos levegőből....

25A elvisz 3 klímát is úgy, hogy mellette még van fogyasztás. Egy ilyen
kismegszakító rövid ideig akár 70A-t is elvisz. (Értem ez alatt, hogy több
másodpercig is). Ha 3 db 3,5kW-os klímát akasztasz rá, még egyszerre
történő bekapcsolás esetén se biztos, hogy leverne, de senki nem kötelez,
hogy tök egyszerre kapcsold be őket. Ráadásul nem is a te kezedben van
igazán az a bekapcsolás. Ha egy távirányítóval kapcsolsz be 3-at, akkor is
van valami pici szórás a saját programjukban, szóval akkor se egyszerre
fognak a kompresszort bekapcsoló relék behúzni. 1 tizedmásodperc már
számít.

Másrészt nemtom, mekkora az a ház, de ha egy átlagos méretű ház jól van
hőszigetelve, és a COP megvan 3,5 is, akkor az idők zömében elég 1, max 2
klíma, de akkor megosztják már a terhet. A 3 akkor kellhet, amikor
vadhidegek járnak kint. De ezek kiszámolandók azért persze.

Az idő a hőszivattyúknak dolgozik. :-) Ki van csukva, hogy tartósan le
legyen nyomva a gázalapú energia ára. Sőt, még időben vagyunk, asszem:
ahogy az energiaárak nőnek, úgy lesznek egyre drágábbak a hőszigetelő
anyagok (kereslet), szóval még időben kell mindent elkövetni, amit lehet.
10-15 centi hungarocell. :-) Cél a 0,15 W/m2fok. :-) Na jó, a 0,25 az,
amit könnyű elérni, 20 centi hungarocellt azért mégse ragasztunk fel. :-)
Meg amúgy is, ott vannak az ablakok, ajtók...

Ablakoknál hogy is van? Mi az ábra, ha a 2 réteg az nem simán 2 réteg,
hanem 3 vagy 4? Mondjuk a külső kettő egy egybeszerelt termoplan? (Így
hívják?) Vagy a hagyományos két ablakszárny, külön csukhatós, csak marhára
megcsinálva, hogy tömítsen, és az üveg mindegyikbe termo. Így lesz hova
rakni a gyerekeknek a csizmát mikuláskor. :-)