[Epitesz-barkacs] fűtési energiaárak?

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2008. Aug. 2., Szo, 14:40:09 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2008.08.02. 13:49:55 +2h-kor írta:

> Igen, így már mindgyá más a leányzó fekvése. :-) Ezek a kémények és
> gázfűtés elleni komoly évrek. Én is így gondolkodom, és effelé fogok
> mendegélni a továbbiakban.

ha elolvasod az alábbi cikket, még jobban klímás maradsz
( mivel én vagyok a felelős tervező is és a megrendelő is, az alábbi elmekórtani dolgok
is arra kényszerítenek, hogy sem kémény, sem gáz !!!! a "tudósok" kirügyezése mellett )

****************
http://www.vgf.hu/index.php?action=viewfull&ID=1373

Ez volt az a bomba, ami szétrobbantotta a két szervezet kirügyező kapcsolatát, ugyanis a kéményseprők úgy értelmezték, mint jogaik csorbítását. Az alapprobléma egyszerű: kié a zárt égésterű készülék füstgáz-elvezetése? A kéményseprők szerint minden, amin füst megy át, az övég, az épületgépészek meg azt mondják, hogy mivel a zárt égésterű készülékek füstgáz-elvezetése együtt lett minősítve a berendezéssel, ezért a készülékesek feladata annak karbantartása stb. A kérdés egyszerre szakmába és pénztárcába vágó.
!!!!!!!!
A gázkészülékek CE-jel alatt történő forgalomba hozatali rendje az Európai Unió szintjén szabályozott. A forgalomba hozatalhoz szükséges tanúsítványt csak kijelölt tanúsítók (notified body) állítják ki, akikre nézve a tagországok által elfogadott, harmonizált európai szabványokon keresztül az MSZ CEN/TR 1749-es dokumentumban foglaltak kötelező érvénnyel vonatkoznak.

A következő gázkészülék-típusok teljes égéstermék-elvezetője minősül a gáztörvény hatálya alá tartozó gázkészüléknek (ide értve ezek altípusait is): B4, B5, C1, C3, C5, C7.

A CEN/TR 1749 várhatóan kibővül a C9 típusú készülékkel, ....

Amennyiben az égéstermék-elvezető nem része, vagy csak részben része a gázkészüléknek, akkor az égéstermék-elvezetéshez az épületnek az építési termékek irányelv hatálya alá tartozó égéstermék-elvezetőjét, kéményét kell igénybe venni. A következő gázkészülék-típusok és ezek altípusai tartoznak ide: B1, B2, B3, C2, C4, C6, C8.

> Szóval go, be fog jönni a klímás fűtés! Nekem bejött 5 éve, és nincs ilyen
> frankó kutam se, csak simán a fagyos levegőből....
>
> 25A elvisz 3 klímát is úgy, hogy mellette még van fogyasztás. Egy ilyen
> kismegszakító rövid ideig akár 70A-t is elvisz. (Értem ez alatt, hogy több
> másodpercig is). Ha 3 db 3,5kW-os klímát akasztasz rá, még egyszerre

a "tartalékkémény"  gyanánt egy olajradiátor 600Wattos ága fűtött, nagy mínuszban lett
a 900Wattosra átkapcsolva

szóval a 2,6kWh mellett lehet, hogy a másik szobát is fűteni

> [...]
> klíma, de akkor megosztják már a terhet. A 3 akkor kellhet, amikor
> vadhidegek járnak kint. De ezek kiszámolandók azért persze.
>
> Az idő a hőszivattyúknak dolgozik. :-) Ki van csukva, hogy tartósan le
> legyen nyomva a gázalapú energia ára. Sőt, még időben vagyunk, asszem:
> ahogy az energiaárak nőnek, úgy lesznek egyre drágábbak a hőszigetelő
> anyagok (kereslet), szóval még időben kell mindent elkövetni, amit lehet.
> 10-15 centi hungarocell. :-) Cél a 0,15 W/m2fok. :-) Na jó, a 0,25 az,
> amit könnyű elérni, 20 centi hungarocellt azért mégse ragasztunk fel. :-)

miért ne? persze a fagyaszóládákban is csak 10centi van :-)

> Meg amúgy is, ott vannak az ablakok, ajtók...
>
> Ablakoknál hogy is van? Mi az ábra, ha a 2 réteg az nem simán 2 réteg,
> hanem 3 vagy 4? Mondjuk a külső kettő egy egybeszerelt termoplan? (Így

a falra 1mm-errel vastagabb szigetelés, és 1szárnyas, 1 rétegű is elmehet
mert az összes veszteséggel kell számolni (nem az egyedinél kell elérni a maximumot)