[Epitesz-barkacs] fűtési energiaárak?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Aug. 2., Szo, 15:31:14 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> ha elolvasod az alábbi cikket, még jobban klímás maradsz

Csak beleolvastam a linkbe, és szemem-szám elállt a csodálkozástól.  Hát
itt tartanak ezek?

Amúgy csak belegodolva, hogy van egy zár égésterű kazán, ott mi a lóf...t
tud csinálni egy kéményseprő? Ledugja a golyót? :-) Esetleg leejti? És ha
kicsinálja vele a ketyerét, ki fogja kifizetni?

Ez a kötelező ellenőrzés is meglep. Ha zárt égésterű, akkor max azt kéne
hatóságilag ellenőrizni, hogy tényleg zárt-e. Ha zárt, onnantól már kit
érdekel, hogy műxik-e vagy nem, és hogy jól működik-e? Max a tulajt.

Tényleg jobb kimaradni ebből a baromságból. Kéményjobbítók egyesülete,
agyam eldobom!

> a "tartalékkémény"  gyanánt egy olajradiátor 600Wattos ága fűtött,
> nagy mínuszban lett
> a 900Wattosra átkapcsolva
>
> szóval a 2,6kWh mellett lehet, hogy a másik szobát is fűteni

Nem éri meg ilyen direkt áramzabálók használata, csak ha minden kötél
szakad.

> miért ne? persze a fagyaszóládákban is csak 10centi van :-)

Tulajdonképpen úgy lehetne rárepülni a feladatra, hogy tudni kéne, milyen
energiaárak várhatók mondjuk 10-15 év múlva. Így egy hosszabb idejű (30
éves) üzemre lehetne kb kiszámítani, hogy a beruházás megéri-e. Persze az
a gyanúm, hogy nem a hőszigetelő anyag ára a mackós, hanem a felvitel,
szóval a dupla vastagságú anyag felragasztása nem dupla költség, csak
mondjuk 20%-kal több (vagy ilyesmi).

> a falra 1mm-errel vastagabb szigetelés, és 1szárnyas, 1 rétegű is
> elmehet
> mert az összes veszteséggel kell számolni (nem az egyedinél kell
> elérni a maximumot)

Nem értek egyet ezzel. Egy egyrétegű üvegen iszonyat hő megy el, ha az
összes ablakfelületet vesszük, ami azért több m2. Egy sima 1 üvegrétegre
adatot is lehet kreálni. Ha kint szél van, akkor az üveg hőmérséklete kb
azonos a külső hőmérséklettel, ilyenkor kb 10W/m2fok-kal lehet számolni.

Ha van 200m2 falfelület 0,25W/m2fok-kal, és van 10 m2 10W/m2fok-kal, ezek
párhuzamosan vannak kapcsolva, mint hőellenállások, az első 50W/fok, a
második meg 100W/fok, együtt 150W/fok. Ha emez is jobb lenne, mondjuk
elérné az 1W/m2fok-ot, máris csak 10W/fokkal járulna hozzá a ház
hővesztéséhez, tehát 150 helyett 60W/fok lenne. Persze házanként más-más
lehet az érték, de érezni, hogy azért ez nagyon számít. És más szempontok
is vannak: az ilyen üvegről csak úgy dől a hő, és jó sok víz is kicsapódik
rajta, csurog le, és mindent eláztat. Az ablakokkal az a minimumfeltétel
normális helyen, hogy ne történjen rajta párlecsapódás. Ehhez a belső
felületének nem szabad a harmatpont alá hülnie. Ez fürdőszobában elég
kemény feltétel is lehet akár.