[Epitesz-barkacs] Klima elektronika

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2008. Aug. 3., V, 09:17:56 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2008.08.03. 00:59:31 +2h-kor írta:

> Ez tévedés, lényegesen kisebb a villanyszámlád, ha klímával fűtesz, hiszen
> a hő 2/3-a kintről jön, nem a derótból. És ha ezt megszokod, és
> visszaállsz bármiért a cseh olajradiátorra, aminél minden energia a

hát nagyon-nagyon nem szeretnék visszaállni sima olajradiátorra
(jelenleg is csak átmeneti vész-vész-vész megoldásnak tartom)

> villanyból jön, az a fűtésre rakott villanyórában (pluszos kWh számláló
> akár) 3-szoros napi értékeket fog mutatni.

> Hát nem igazán így fest a dolog. Itt volt egy faház, amiben kemény télen
> 2kW is kevés volt. Most az akkora klíma, amit vettél, tök elég.
>
> Na de vannak még egyéb rejtelmek is. Pl ha a ház aránylag képes a hőt
> tartani, tehát ha sok órán át nincs fűtés, nem fagy meg semmi, csak

a régi szénkazános kazánfűtő vizsga anyagában úgy volt, hogy este 9-kor
olvasd le a kültéri hőmérőt, és az lesz a következő napi átlaghőmérséklet
és ennek a függvényében kell kiszámolni a következő napi szénmennyiséget,
és neki betalicskázni és tűzre rakni ennek megfelelően kell.

egy társasházban 2 fűtő volt, hajnalban gyújtottak be, és este 10-ig volt fűtés

nappal felment 18 fokra, ha a "rendes fűtő" fűtött, és 16 fok volt, amikor
az állandóan részeg fűtő fűtött

éjjel  csak akkor nem fagytál meg a negyedik emeleti legfelső saroklakásban,
(+ a lapostetőről is "csorgott" le a fagyos levegő)
ha a derekadra sálat tekertél, mert hajnalra 5 fokra ment vissza a szoba hőmérséklete

/ezért tudom átérezni annak a listatagnak a gondját, aki hideg oldalfal + tető "a felette lakó"
miatt a belső szigetelésen gondolkodott /

> hidegebb lesz, méghozzá annyival hidegebb tud lenni, hogy lecsökkenjen a
> falon átkóválygó hő, akkor kihasználhatod a klíma időzíthetőségét.

> Pl tudod, hogy reggel el fogsz menni 8-kor, lefekvéskor beidomítod, hogy
> fél 8-kor már ne működjön. Valamint elmenéskor beidomítod, hogy ha tudod,
> hogy du. 4-kor hazaérsz, akkor du. 2-kor kapcsoljon be, és már a finom
> meleg kéró várjon.

nappal is tartanom kell a fűtést, mert "nem ürül ki a lakás" napközben