[Epitesz-barkacs] kemence spec. alapja

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Aug. 3., V, 11:26:03 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> adott lenne egy  2m x 1m alapterületű kemence,
> ami 4 - 5 tonnás lenne, ezt szeretném alulról is
> hőszigetelni  K < 0,4 alá
> !!!! méghozzá hőhíd mentesen !!!!
>
> gondolom, hogy a terhet hungarocell nem bírná ki

Nem kell lebecsülni ám ezeket az anyagokat!

Ha felmész a www.austrotherm.hu -ra, és megnézed pl az XPS 50 tipusjelű
extrudált hungarocell adatlapját, 10%-os összenyomódáshoz 500 kPa nyomás
tartozik, ami 50 tonna/m2, szóval azért az már valami, nem? (Ennek
megfelelően a hasonló jelű, csak 20, 30 számokat tartalmazó anyagok "csak"
20 illetve 30 tonna/m2-t tudnak. :-)

Úgy is mondják ezeket hogy lépésálló. Nekem kutyaközönséges hungarocellem
van, és bizonyos értelemben ezek is lépésállóak. Tehát ha rálépek mind a
(sajnos) 140 kilómmal, és kb 2dm2-t terhelek (1 lábbal), nem marad nyoma a
lábamnak. Ez is 7 tonna/m2-nek felel meg ám! Csak persze lehet, hogy ez
idővel lassan roskadna össze, míg az, amelyikre vállalja a gyártó a
megadott adatot, az úgy is marad.

A kamionokban szerintem poliuretánt használnak, most hirtelen nemtom, az
mit tud abban a formában, de a fentiek alapján nem tűnik nagy problémának
egy raktér sok m2-én a biztosan kevesebb, mint 50 tonna elhelyezése.

Ha az volna a feladat, hogy egy toronyház alapját kell ezzel a földtől
elválasztani, akkor már azért biztos kellene agyalni, hogy mi legyen, de
ez a 4-5 tonna biztos nem probléma.

Én viszont azon filózok, hogy a sima, legszarabb hungarocellből (amiből
itt épp elég sok van), berakatok-e a padlótűtés betonja alá egy 3 centis
réteget. A terhelést biztosan fogja bírni, mert a rá kerülő beton elosztja
a szekrények, emberek meg ilyesmik súlyát csak vajon a hő (max 40 fok)
miatt nem roskad-e? És hogy alakul a dolog időben? Na ezt valahogy ki kell
mérni, mert emiatt nem felhasználni biztos ami biztos alapon kár lenne.
Tudom, hogy van lépésálló kőzetgyapot is. (Ha az a kemence fűtve is lenne,
ilyesmit raknék oda. De ahogy elnézem azt a rajzot, amit Szepigab küldött
be, a legfelső réget üvegcserepekből állt. Lehet, hogy így kell kezdeni
ebben az esetben.)