[Epitesz-barkacs] ma még megússzuk a klímát...

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2008. Aug. 4., H, 21:48:21 CEST

Moczik Gabor  <pm_levlista at progzmaster.hu> 2008.08.04. 19:58:37 +2h-kor írta:

> [...]

az idézett cikk
http://www.vgf.hu/hkl/hutestechnika.php%3Faction%3Dviewfull%26ID%3D101

> Ez elsősorban R11, R12, R22 gázokra vonatkozik, a korszerűnek mondható
> R134a, R407c, R410a, stb-re nem, azok nem károsítják az ózonréteget.

De ugyanekkor felerősödtek azok a hangok is, amelyek szerint még a teljesen klórmentes szénhidrogén-származékok forgalmazását is szabályozni kellene, mert jelentősen hozzájárulnak az üvegházhatás növeléséhez [5]. Így pl. a gépjárművek légkondicionálóiban ma szinte általános R134a is támadásoknak van kitéve, mert üvegházhatást növelő képessége („GWP”-je) több mint 1000-szerese a CO2-ének, amelyet ma a legnagyobb bűnösnek tartanak az általános felmelegedésben.

> Az R11 gyártása már tizenéve be lett szüntetve, már réges régen felhasználni
>
> sem lehet, tehát ezek a készülékek gyakorlatilag kihaltak (papíron). Ha
> elromlanak, javítás után tilos bele visszatölteni R11-et.
>
> Az R12, R22 még egy ideig használható, de új készülék nem hozható forgalomba
>
> vele, valamint van helyettesítőjük: R12->R134a, R22->R407c átállás
> lehetséges a készülék különösebb változtatása nélkül (olajcsere kell).

sajna  az "R134a is támadásoknak van kitéve,"