[Epitesz-barkacs] melegben splites vízmelegítés és .....

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Aug. 5., K, 18:38:40 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> 1) fűtésre kapcsolás idején
> kültéri kap 25celsiusos levegőt, a fűtendő víz 15celsiusről 45-55
> celsiusra viszont a beltéri hőérzékelőjét át kellene vernem (ha jól
> érzem) ha 25 celsiusos a szoba?

Nem muszáj, elég, ha a távirányítóval beállítasz mondjuk 30 fokot. Mivel a
hőt elcsípi a vizes rész, sosem fogja letiltani a fűtést. Illetve, ha a
vizes rész a lakást fűti, semmi akadálya, hogy a hőfok beállítás
megfeleljen a kívánalmaknak. A szabályozás elég közvetett lesz, nemtom,
dinamikusan hogy jön össze, de akár jó is lehet: a klíma nyomja a hőt a
vízbe, onnan meg megy a levegőbe pl padlófűtés által. A klíma úgy fogja a
hőt benyomni a vízbe, hogy a mért helyiség hőmérséklete legyen a
beállított érték. Ehhez az elején magyasabb vízhőfok fog tartozni, aztán
ahogy a hőmérséklet közelít, úgy fog csökkenni.

(Tapasztalatom szerint a klíma hőfokszabályozója negatív hiszterézises
kétállapotú, arányos hőfokszabályozónak tekintendő. Ez alatt azt értem,
hogy ha a helyiség hőmérséklete teljesen állandó, akkor is ki-be
kapcsolgat a klíma, tehát mint egy régifajta szobatermosztát. Saját
visszacsatolása van programból valszleg. Ha a helyiség hőmérséklete picit
nő, akkor csökken a bekapcs időarány, ha csökken, akkor meg növekszik.
Tehát arányos szabályozó, csak ki-bekapcsolgatós. A negatív hiszterézis
alatt ezt értem: ha nulla a hiszterézis, akkor pontosan az adott hőfokon
kapcsol fel vagy le. Ha pozitív, akkor mondjuk +23-nál kapcsol ki, és
+21-nél be. A hiszterézis 2 fok. Ha negatív, akkor moccanatlan
hőmérsékletnél is ki-be kapcsolgat.)

> 2) a kültéri dobozában van a 4csövű irányváltó (hűtés-fűtés
> átkapcsoló), de csak 1 szál drót megy rá.
> elgondolásom szerint alaphelyzetbe egy rugó rántja vissza, de
> "alapjáraton" hűt, vagy fűt?

Jó kérdés, egy V-mérővel el tudnám dönteni, de megvárom, hátha valaki
helyből tudja. :-)

> 3) még nem operáltam ki a beltéri hőérzékelőjét (sem),

Nem is kéne, legalábbis a léghőmérséket mérőt. De ha mégis, azt elég
könnyű kivenni, csak kihúzod a lemezek közül, és a csatiját is kihúzod...,
aztán eldöntöd, hogy mit teszel vele.

A másik is hasonló, az az egyik szekció csöveinek a közepére (tehát a be-
és kijárat között félúton) van egy olyan csődarabba beszorítva, ami oda
van forrasztva erre a pontra. Tehát ezt is csak ki kell húzni, és a
csatiját is kihúzni. (Lehet, hogy egy csatiban van mással, most ezt se
tudom hirtelen, de itt hiába is nézném meg, ott biztos máshogy van. A
burkolat leszedése után egyértelműen fog látszani.)

> hogyan kellene kimérni, hogy milyen értékű alkatrészt kellene vennem,
> ha lefestett alkatrészt találnék a beltéri hátsó légbeszívásánál?

Fogalmam sincs, de nem ilyen lesz, csaknem biztos. Mármint nem olyan módon
van odaszerelve, hogy a festék megbontása után látszik. Meg hát amúgy is,
ha magad csinálsz bármit ezzel a szerkezettel, a gari úgyis ugrott.