[Epitesz-barkacs] puffertartályok közötti hőtranszfer?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Aug. 8., P, 14:22:54 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> bizony, ez egy hatalmas dolog, méghozzá régi betongyűrűs

Már rég a nyelvem hegyén volt a kérdés: biztos, hogy télen is van vagy 12
fokos ez a víz? Nem csak 8 vagy még kevesebb? (Nem, mintha annak nem
lehetne örülni!)

> a gáz bent van az udvaron a házsarokig, de nincs használva

:-)) Nálam detto ugyanez a helyzet. :-))

> + egy zárt égésterű is van vagy 150ezer

Szerintem drágább. De nem baj, a kéményt taksáltad drágábbra. Együtt a
kettő, főleg, ha a meglehetősen korszerű, külön hmv tartályos módi van,
elég mackós.

Egyszer egy ismerős házaspárnak segítettem megszerezni egy ilyen külön
használati melegvíztartályos kombi kazánt, és valami 450ezerbe került. És
nem a közelmúltban volt ám! Az olyan, amiben hőcserélőn át jön a melegvíz
direktben, azt nem tartom valami jónak. Pocsékolós a használata is, meg
kellemetlen tud lenni, nem lehet belőni egy normál zuhanyozási vízhőfokot
stabilra, hacsaknem valami spéci hőfokszabályozós keverőcsap van legalább
ott. Na meg a gáz-vizesek is elkúrják rendszeresen: olyan bazi vastag
csövekkel vezetgetik a melegvizet, hogy mire odaér, letelik a nap. Saját
tapasztalatom, hogy ha a hmv tartályban 60 fokot eléri a vízhőfok, akkor
8mm belső csőátmérő elég a zuhanyozáshoz. És még így se azonnal ér oda a
víz persze. A cirkulációs rendszer ezt megoldja, de ott meg állandó a
csöveken a hővesztés, tehát vagy szokatlanul erőteljesen kell
hőszigetelni, vagy ezt is le kell nyelni.