[Epitesz-barkacs] puffertartályok közötti hőtranszfer?

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2008. Aug. 8., P, 21:12:01 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2008.08.08. 14:15:16 +2h-kor írta:

> Jó, de itt a kazánról is szó volt, mint beruházásról.

igen, ez volt az, ami miatt végképpen "nem jön össze"

nem régen adtam olyan URL-t, ami a gázos szakma és a kéményseprő szakma
nagy harca van arról, hogy kik kaszálhatnák meg a laikusokat

a lényeg, hogy a kaszálásról van szó

> Az én gondolatmenetemben a klíma mellett ezek az érvek vannak:
> - számítok rá, hogy előbb-utóbb a gáz ára piaci lesz, megszűnik az
> államilag nyomott ár és a gázártámogatás.

és az ooszok akkor zárják el a csapot, amikor akarják

> - eltűnik a CO veszély, bár valóban, a zárt égésterűekkel ez nemigen
> fordul elő.

a nagy CO veszély a légmentes ajtók, és a konyhai ételszagelszívás okozta
depresszióssá vált kémények miatt van

ugyanez régi ajtók és a főzéskor konyhaablak nyitása megoldotta,

nem tudom emlékeztek-e még a konyhai WM-5- ösre. kéménye sem volt, mégsem haltunk meg

> - ki van lőve a hatóság egyre szigorodó nyomulása, akár kéményseprők, akár
> egyéb, a jövőben bejövő szigorítások által.

ebben egyetértek

> [...]
> gáz általi tűz- és robbanásveszély.

> Fűtésre okés, a hűtéssel kapcsolatban már nem vagyunk egy véleményen. Ha a
> külső-belső levegő összetétele azonos, és nincs kondenzáció a
> hűtőrendszerben, akkor a belső légtér hűtése egyúttal páratartalom
> növelést is jelent, ami alig teszi elviselhetőbbé a belteret, mint hűtés
> nélkül. (Nem változik meg a harmatponti hőmérséklet, tehát nem javul a
> párolgással leadató hő.) Persze be lehet tenni valami külön légszárítót.
> Azzal együtt lehet, hogy okés, de lehet, hogy a légszárító maga elég

és az építési hatóság elfogadta???

> Valóban ez tűnik a legjobb megoldásnak. Régen a pincébe szokták tenni a
> kazánokat, de ennek asszem olyan okai voltak, hogy oda halmozták a
> tüzelőt, vagy hogy elég hosszú legyen a kémény huzata, de ezek nyilt
> rendszerűek voltak, akár gáz, akár más tüzelésű kazánok. Ma, a zárt
> égésterű, kondenzációsoknál az a célszerűbb, hogy a kémény rövid úton
> legyen elintézve. Sőt, ha még az a vita is eldől, hogy ez a kémény a
> készülék része-e vagy az épülét része, méghozzá a készülék javára, akkor a

jelenleg sajnos a kéményesek vannak nyerőben

> [...]
> kondenzációs kazánba! :-) És hol akarja azt a petróleumos kutyaszart
> meggyújtani, ha nincs is kaminlyuk vagy hogy hívják?)
>
> Amit max ellenőrizni kellhet biztonságtechnikailag, az a zártság, tehát
> tényleg zárt-e a rendszer. Arra meg szerintem a kéményseprők egyáltalán
> nincsenek felkészülve. Vagy igen? (Szomszédban volt valami fura vizsgálat,
> a kéményre szereltek valamit, amit még nem láttam azelőtt, nem tudom, mi
> lehetett, de gyanús, hogy köze van ehhez a zártsági vizsgálathoz. Ha
> kéményseprők csinálták, akkor visszaszívom a fenti, dehonesztáló

nehogy visszaszívd, mert a kéményseprők nagy részének érettségije sincs,
nagy részüknél egy 6 hónapos gyorstalpaló pótolja a szakmunkásbizonyítványt is

a gázosokkal szemben ők fognak nyerni, ezt előre megjósolom