[Epitesz-barkacs] puffertartályok közötti hőtranszfer?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Aug. 9., Szo, 12:10:42 CEST

szepygab at fw.hu wrote:

> Szép doog az optimizmus. eddig gázhiány esetén is először a

Szép dolog a pesszimizmus is!
Áramot azért csak elő lehet állítani többféle dologból is, szóval én nem
hiszem, hogy totál áram nélkül maradnánk máról holnapra. A konkrét
gázhiányt jobban el tudom képzelni, ha nem is úgy, hogy egyszercsak az
oroszok felrugják a szerződéseket, mert a kínaiak többet fizetnek, ez így
nagyon nájv ám! Vagy nagyon rosszindulatú gondolat.

A közelmúltban előfordult gázellátási problémák a tranzitból adódtak. Az
ukránok és/vagy a fehéroroszok illegális vételezése miatt történt az
elzárás. Szerintem európa mindig lesz olyan üzlet a ruszkiknak, hogy
megtartsák ügyfélként. A gázról való átállást nem ez indokolja szerintem,
hanem környezetvédelmi okok. És ezek meg persze a nagyobb kereslet miatti
árnövekedés előbb-utóbb minimum egy szintre hozza kb a különféle
energiaforrásk árát per MJ, és innentől a hőszivattyúk rentabilitása
megkérdőjelezhetetlenné válik. Most épphogy a gáz vezet, amiből az
következik, hogy gázár/MJ kevesebb, mint harmada az áramár/MJ-nak.

Amúgy ez a kisfogyasztós ipari módi ugyanazt az áramárat adja, mint a
lakossági, csak szét van bontva a számlán kismillió tételre. A tényleges
energiaár kb a 60%-a lehet (nem számoltam még ki), a többi energiaadó,
hálózat használati díj meg hasonló tételek. Tehát az energiaár is még
messze magasabb, mint a direkt gázár, amiben szintén vannak elosztással
összefüggő költségek. Én azt saccolom, hogy emögött van jelentős állami
akarat, szociális, sőt, politikai megfontolások, és ez lesz előbb-utóbb
tarthatatlan. Az elve is, hogy az egész lakosság fizessen olyan termék
használatáért, amit a lakosságnak csak egy része használ. Ez szerintem úgy
10 éven belül feltétlenül meg fog szünni. Na innentől aztán lehet agyalni
az átálláson.

A szegényebbek ócsó klímákkal nyomulnak, a gazdagabbak profi
hőszivattyúkkal, de lehet, hogy még számos technológia vagy konkrét
megoldás ki fog jönni, ha meglesz a kellő nyomás.