[Epitesz-barkacs] puffertartályok közötti hőtranszfer?

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2008. Aug. 9., Szo, 15:15:09 CEST

 <szepygab at fw.hu> 2008.08.09. 13:03:14 +2h-kor írta:

> Én érdeklődtem kint élő ismerősöknél: Németországban és
> Hollandában is nagyjából 1:3 az arány.
> Szerintem nem várható az arány szignifikáns változása, a két
> energiaár együtt fog emelkedni.

akkor talán ez az oka:
http://www.vgf.hu/villany/list.php?action=viewfull&ID=735

Az energetikai veszteségfeltárásról V

A villamosenergia-előállító és -szállító rendszer hatékonysága azonban meglehetősen alacsony. A fogyasztónál felhasznált energia közel háromszorosát kell primer energiahordozóként erőművi szinten befektetni, azaz 1 kWh villamos energia előállításához kb. 3 kWh energiatartalmú tüzelőanyagot kell elégetni. Ezt figyelembe véve, ha a felhasznált primer energiát nézzük, akkor a villamos energiára épülő HMV-előállítási módok helye módosul, a legrosszabb hatékonyságúvá válik.

tehát Józsi splitje is 3-as COP értéknél adja ki a kondenzációs gázkazános fűtés
árarányait,

de nem kell gázóra, tervezés, esetleges kéményrekötés (a "C" típusú gázkazánok egy része
kéményfüggő), csak bedugod a konnektorba