[Epitesz-barkacs] Nyomas a csoben aramtol

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2008. Aug. 9., Szo, 17:14:47 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2008.08.09. 12:59:44 +2h-kor írta:

> Nos, itt volt az alkalom, hogy kipróbáljam egy mérés végeztével:
>
> Két kábel, 50mm2-esek, kb másfél méter hosszúak, rákötöttem az áramforrás
> kapcsaira, a végüket összekötöttem (rövidzár). Kb 10 centire vannak
> egymástól levegőben, kb vizszintesen, mert az összekötött véget egy széken
> rögzítettem.
>
> Beküldve 1500A-t kb, bizony úgy 30 centire eltávolodtak egymástól.. Szóval
> jól emlékeztem, a taszítóerő ellenkező áramirányoknál jön létre. Tehát, ha
> a csövet villámcsapás éri, nem tágító erő kell, hogy létrejöjjön, hanem
> [...]

a neten láttam valahol, hogy villámcsapásokról készült fényképek mutatják,
hogy fali villanyvezetékek a vakolatot is ledobták és kiszakadtak
(sajnos az URL-t nem írtam fel, vagy kimentettem, de nem találom...)

eszembe jut, mennyire nevetséges volt amikor mondták,
hogy "legyőzzük a természetet!"  :-)