[Epitesz-barkacs] puffertartályok közötti hőtranszfer?

szepygab at fw.hu szepygab at fw.hu
2008. Aug. 10., V, 07:00:28 CEST

Sziasztok!

On 9 Aug 2008 at 14:25, jhidvegi wrote:
> Ez a három- vagy akár 4 réteg~n üvegezés nagyon nem terjedt el. Én még
> egyetlen egy helyet se láttam, ahol ez volt. (Pontosabban nem mutattak
> ilyet, mert persze ez kívülr~Nl, az utcán sétálva nem látszik).
Egyet tudok Neked mutatni :-)

> És ez megoldja a problémát? Nem lehet, hogy akár 4 réteg esetén is
> érezhet~N súlyos mínuszok esetén a nagyfelület~n ablakokról led~Nl~N h~nvös
> leveg~N? És max azt lehet elérni, hogy kisebb legyen az oda elhelyezett
> f~nt~N felület?
Remélem megoldja, mindenesetre biztos nem ront rajta :-)
Padlófűtésnél azt lehet csinálni, hogy a nagyfelületű nyílászáró,
ill. a homlokzati falfelületek mellett sűrűbben kell fektetni a
csöveket, mint a szoba közepén. Ha átlag 10 cm-es csőtávolsággal
számolsz, akkor az ablaknál rakd 5 - 7,5 cm-re, középtájt meg 15-
re.

> Csak a m~nszaki érzékem berzenkedik: ha 10 centi hungarocell van egy
> bármilyen falra felragasztva, az valahogy mindenképpen jobb
> h~Nszigetelésnek t~nnik, mintha volna 4 üveglap (szinte nulla
> h~Nszigetelés) között 3 db 10-15mm-es légréteg. Sokkal nagyobb nem
> lehet, mert akkor beindul az áramlás. És még esetleg a bels~N oldalon
> lehet valami szerény h~Nszigetelési részt (h~Nlépcs~N) feltételezni
> azáltal, hogy itt nincs szél.
Egy nyílászáró - a ma elérhető technológiákkal, de szerintem ez
még sokáig így marad - mindenképp rosszabb hőszigetelésű, mint a
fal. Én nagyon sokat számoltam, az adott épületnél, azátn azt
láttam, hogy nem érdemes végig háromrétegű üvegezést vennem.
Nagyon nagy a fal felülete és ehhez képest kevés a nyílászáró.
Aztán az egyik lakás teraszára került kb. 5 m2 üvegfelület, na
ide megvettem a 3 rétegűt, éppen a "hidegsugárzás" megelőzésére.
Személyes tapasztalatom nincs még vele, de állítólag nem süt a
hideg belőle, és nincs páralecsapódás a sarkain.

> Mekkora lehet a K értéke egy ilyen 3 vagy 4 üvegréteg~n ablaknak?
0,6-0,7 az üveg, a teljes nyílászáró általában valamivel
rosszabb.

üdv

szepygab