[Epitesz-barkacs] puffertartályok közötti hőtranszfer?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Aug. 9., Szo, 14:25:43 CEST

szepygab at fw.hu wrote:

> Ez így igaz. A régi 15-20 cm távolságba fektetett csövezésű
> padlófűtésemnek kb. 3 óra a reakcióideje.

Ami nem is olyan sok!

> Egy ilyen rendszer nem való ha hazaérek befűtök üzemmódra. Itt
> ősszel elkezdesz hőntartani, és ez megy tavaszig. Síszünet esetén
> lehet hagyni lejjebb menni, és lehet sms-ben visszafűteni
> hazainduláskor.

Már ha megy valaki sielni családostul. :-) De ez az sms-es módi nem is
olyan rossz. Hacsaknem valami üzemzavar történik, és a hazaérő család
látja az elszenesedett, tűzoltók által megnedvesített :-) kérót. Na ilyen
se történhet, ha hőszivattyús a rendszer.

> Szerintem egy gyenge nyílászárót nem a fűtéssel kell kompenzálni.
> A háromrétegű üvegezés - szállítótól függően 10-30 %
> többletköltséget jelent új nyílászárók esetén.

Ez a három- vagy akár 4 rétegű üvegezés nagyon nem terjedt el. Én még
egyetlen egy helyet se láttam, ahol ez volt. (Pontosabban nem mutattak
ilyet, mert persze ez kívülről, az utcán sétálva nem látszik).

És ez megoldja a problémát? Nem lehet, hogy akár 4 réteg esetén is
érezhető súlyos mínuszok esetén a nagyfelületű ablakokról ledőlő hűvös
levegő? És max azt lehet elérni, hogy kisebb legyen az oda elhelyezett
fűtő felület?

Csak a műszaki érzékem berzenkedik: ha 10 centi hungarocell van egy
bármilyen falra felragasztva, az valahogy mindenképpen jobb
hőszigetelésnek tűnik, mintha volna 4 üveglap (szinte nulla hőszigetelés)
között 3 db 10-15mm-es légréteg. Sokkal nagyobb nem lehet, mert akkor
beindul az áramlás. És még esetleg a belső oldalon lehet valami szerény
hőszigetelési részt (hőlépcső) feltételezni azáltal, hogy itt nincs szél.

Mekkora lehet a K értéke egy ilyen 3 vagy 4 üvegrétegű ablaknak?