[Epitesz-barkacs] légkollektorok

vajk fekete halaloszto at yahoo.co.uk
2008. Aug. 12., K, 15:45:20 CEST

a padlofutesnel a par fok homersekletkulonbseg tok elfogadhato. ha a csoben 40 fokos viz van, a kulseje meg 38 fokos, senkit nem erdekel.

raadasul a padlofutescsonel viszonylag kicsi hoaram megy at a cso feluleten, kb 10W/m, az a kivul 20-as csovon kb 160W/m2 a csofeluletre. ekkora hoaramnal nem okoz nagy homersekletkulonbseget egy kis hoszigeteles. A napkollektornal meretezni kb 1000W/m2-re kell, ott ugyanaz a hoszigeteles 6szor akkora homersekletkulonbseget okozna!

es nem az a gond, hogy a nap hoje nem jut el a cso kulso oldalarol a belsore, hanem hogy ha a kulseje felmelegedik, akkor lesugarozza a hot, es az elveszik. hatasfok szempontjabol az a fontos, hogy a hot hamar-hamar elszallitsuk, a kollektor minel huvosebb legyen, ugy kicsi a vesztesege.

vajk