[Epitesz-barkacs] elszivo kurto

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Aug. 14., Cs, 16:42:41 CEST

vajk fekete wrote:

> viszont igy kell epitsek egy kvazi csonkagula alaku dobozt neki. a
> geometria meg hagyjan, de
>  - a falra fel kell rogziteni
>  - a gepet meg kell tartsa
>  - valahogy kell lehessen benne szerelni.
>  - kivulrol le lehessen festeni diszperzittel feherre
>
> szoval az a kerdes, hogy mibol csinaljam?????

Később szóba hoztad a zajt is. Ezért én előbb egy acélvázat csinálnék
neki, amiben belül a felületek sík irányában laposvasak lennének, alul meg
egy szögvas keret, aztán rászabnék betonip lapokból burkolatot úgy, hogy a
vas ne nagyon tűnjön fel sehonnan se. Ha nagyon precízre akarnám csinálni,
akár azt is lehet, hogy a betonip lapokba bele van mindenütt marva a váz
vasainak a fészke, szóval akár belülről is lehetne sima. De szerintem ez
nem olyan fontos. Viszont az már igen, hogy belülre valami olyan anyagból
kéne ragasztani valamit, amit lehet cserélni. Főzéskor az olaj, és egyéb,
nehezen lemosható anyagokból képződő aerosol mindenhova ki tud rakódni,
odaszárad... és erről a felületről marha nehezen lehetne eltávolítani. De
ha csak ez a könnyen eltávolítható anyag lehúz, újat felrak módi van, az
sok könnyebbséget jelent a használatban.

A betonip a súlya miatt elég jó hanggátlást is eredményezhet. Főleg, ha jó
vastagat választasz. Vágni meg marni csak valami vídiás fűrésztárcsával
lehet, ez hátrány. Viszont sima a felülete, és csak a csavarhelyeket kell
kiglettelni, meg az illesztéseket, és lehet festeni. Kb úgy fog
viselkedni, mint a fal.